Bauknecht droger draait maar verwarmd niet

Hans1966

  • #1
Goedenavond,
Bauknecht 5020 TRA klokgestuurde wasdroger verwarmd niet meer. Via jullie site al de themostaat in ventilatie uitgang doorgemeten en geeft ca 25 ohm. Element doorgemeten idem, zo ook de 2 clicons? bij het element, die geven 0 ohm.
Op 1 staaf van het element staat spanning, klopt dat?

Waar zit de storing ?

Grts Hans :cry:
 

HarryO

  • #2
De thermostaat in de ventilatie uitgang moet ook 0 Ohm zijn.
Alle 3 zijn temperatuur schakelaars die in normale situatie dicht zijn.
 

Hans1966

  • #3
Ik had de thermostaat in de uitgang ventilatie buis niet goed gemeten... Is toch idd 0,01 Ohm. Wat kan het dan zijn?
 

HarryO

  • #4
Hang je voltmeter over het element en kijk of er nu wel of geen 230V op komt te staan.
 

Hans1966

  • #5
Ik krijg 230 volt op de linker buis (groen) van het element, de andere niet. Is dat correct?
Alle 3 de themostaten geven 0 Ohm aan nu.
 

HarryO

  • #6
Zo kun je het element niet meten.
Hang je voltmeter over het element heen, dwz de ene draad op de ene poot van het element, de andere draad op de andere poot.
Zorg dat de meter op minimaal 250V wissel spanning staat en zet de droger aan. Je moet nu 230V meten als het element z'n spanning krijgt. Als je meter dit aangeeft en hij word niet warm dan is het element dus defect.
 

Hans1966

  • #7
Ik heb zoals je zei het element draaiend doorgemeten door beide polen te verbinden met de multi meter en krijg 230 volt te zien, lijkt dus ook in orde. 3 thermostaten en element geven nu de juiste waardes aan, wat kan r nog meer defect zijn? De klok??
Begin radeloos te worden, hij blijf koude lucht blazen... :oops:
 

HarryO

  • #8
Als je 230V meet over het element en het element word niet warm is deze dus defect.
Meet nogmaals de weerstands waarde van het element.
Moet minder zijn dan 25 Ohm.
 

Hans1966

  • #9
Beste Harry hij doet t weer! Nieuw element besteld en 50,- armer maar beter dan een nieuwe en een voldaan gevoel. Nogmaals bedankt! Als je toevallig een Sparta fan bent regel ik kaartjes voor je ;-)
Grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu