AEG 9450 geluid en brand rubber lucht

Oer

  • #21
Goedemorgen Harry,

Dank voor de tips. Even tijd weer zien te vinden voor de klus.
Kan ik bij de ankers of kan ik dat zien? En waar moet ik op letten als ik de snaar er af haal en de motor laat lopen? En zet ik dan gewoon een programma aan?
Het begon bij centrifugeren bij het spoelen, ik dacht dat de machine de lucht in vloog en dan ben ik beetje bang,
Heb een compressor dus kan het schoonspuiten.
De motor moet aan de voorkant eruit, dus weer alles open....
 

Oer

  • #22

Goedemorgen, vandaag maar weer opengehaald en motor er helemaal uit, de nieuwe koolborstels zaten er goed op maar doordat de collector? dat ding waar ze op draaien is wat gehavend, terwijl er geen speling zit. de motor loopt zonder koolborstels bijna zonder geluid dus ok.
Moet er een nieuwe motor in? of beter maar een nieuwe machine? iemand een idee waarom er een kant gehavend is? de koolborstel zie ik niet schuren maar toch is er wat van het plastic gebrand, ook bij de originele die er precies hetzelfde uitzien.
hoop wederom op wat hulp
groetjes
 

Oer

  • #23
Jammer , het blijft stil met reacties, daar concludeer ik uit dat niemand het weet.?? :?:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #24
Ik doe een poging, de lamellen van de collector zien er slecht uit, vooral de lamel in het midden met afwijkende kleur wijst hierop, ook de ruwe oppervlakte van de collector wijst er op, vermoedelijk is het anker/rotor defect.
 

HarryO

  • #25
90% zeker: einde motor.
 

Kees kit

  • #26
100 % zeker :oops:
 

Oer

  • #27
Nou, ik heb een nieuwe in huis, dus de oude is over en uit, alleen de motor kan naar het oud ijzer.

Jammer hoor van zo'n mooie machine, ben benieuwd of de nieuwe het ook zo lang uithoud.

maar nu de droger een geluid, moet het nog localiseren want doet het niet altijd, maar is irritant, had al siliconenspray ergens onder de deksel gespoten, getest en leek over maar nu toch weeer, lavatherm t300, ik start wel nieuw topic.

bedankt voor alle hulp alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu