AEG lavamat 86740 pompt geen water af

Fmak

  • #1
Hoi,
mijn wasmachine pompt geen water meer af. Eerst kwam foutcode C2, toen alles gereinigd (filter, slangen etc) maar de afvoerpomp bromt alleen maar en het water blijft er in staan...
Iemand een suggestie behalve de monteur bellen of een nieuwe kopen??

AEG oko Lavamat 86740 update PNC 914 002 339 00, ongeveer 8 of 9 jaar oud ...
 

HarryO

  • #2
Kun je het schoepje van de pomp soepel in beide richtingen draaien?
 

Fmak

  • #3
Ik zie / voel helemaal geen schoepje??
 

Pap

  • #4
Als je aan de voor kant de zeef er uit haalt zie je bij somigen de schoepenvan de pomp
anders kun je aan de voor kant dat deksel open doen
er zitten een paar schroeven in dan overdwars er af halen dat grote deel
dan zie je de pomp
de slang van de rommel af kan verstopt zitten
maar ik denk dat de pomp het is
pomp er onder vandaan halen en dan de schoep op speling controleren
 

Fmak

  • #5
Hi,
Nou ik heb gekeken maar dat gaat me niet lukken denk ik. Aan de voorzijde kan er onvoldoende plaatmateriaal weg om er bij te kunnen, en via de achterkant zit de pomp in de weg die ik er overigens ook niet uit krijg :?
Pffff....
 

Pap

  • #6
Als je van de achter kant naar de pomp kijk zie je dan 2 pompjes of 1
dus 4 draden naar de pompen of 2
vanaf de achterkant kun je de losse pompjes er af halen met schroefjes of met een klem systeem
kun je een foto van de achter kant pomp maken en er op zetten
 

HarryO

  • #7
Machine heeft een dubbele pomp net zo als bij de LAV86741
Het gaat van achteren gezien om de rechter pomp (006)
 

Fmak

  • #8

voorkant, filteropening met daarachter de pomp

binnenin vanaf de achterzijde, van voorkant af gezien is dit de linkerzijde vd pomp

ook vanaf de achterzijde, onder de motor door.

ik kan er nauwelijks bij komen om er een foto van te maken, zou niet weten hoe ik dat ding er uit moet krijgen... zou het veel kosten / het waard zijn met een 9 jaar oude machine om er iemand voor te laten komen? of is er een manier om het toch relatief simpel zelf te kunnen doen...?
 

Pap

  • #9
Op de middelste foto kun je zien dat er schroeven in zitten 3 per pomp torx of kruis als je van de kapotte pomp die er uit draai en de slang er af en de stekkers heb je de pomp al
gewoon zelf doen we helpen je wel
pompje kost niet veel
een blok hout aan de achterkant onder de wasmachine werkt een stuk makkelijker
 

Fmak

  • #10
Ok, ga me vanavond maar eens er aan wagen. Hoop dat ik er bij kan komen want volgens mij moet ik dan eerst m'n arm op drie plaatsen breken :?
Wordt vervolgd!
 

Fmak

  • #11
Zijn er overigens nog ergens tekeningen van dit apparaat te vinden of jullie weten? Op de AEG site in ieder geval niet, wordt naar een andere site verwezen waar ze alleen de gebruikershandleiding hebben maar daar heb ik niets aan.
 

Pap

  • #12
Op de aeg sit kun je bij service met je wasmachine nummer wel wat vinden
de hele pomp unit kan er ook uit dan moet je de zwarte rubber aan de kuip los halen
en de 2 slangen en de draden van de pomp
maar dan kun je wel overal bij
ook als er een verstopping is
gewoon aan beginnen compleet er onder uit halen met de fotos kun je terug zien hoe het zat
 

Pap

  • #13
Je kun eerst de motor er af halen krijg je meer ruimte
platte riem er af dan 4 bouten en een stekker en een aarde draad
dan de motor naar achteren duwen en hij kan er uit
 

Fmak

  • #14
Beste mensen, vandaag eindelijk toegekomen aan de operatie. Met al jullie aanwijzingen heb ik de voorzijde losgehaald en de achterkant er afgehaald. Toen kon ik er met wat moeite bij, de pomp er afgehaald en een giga prop tussen de schoepjes vandaan gepeuterd!
Hij staat nu in de schuur en een geleende staat boven... Heb geprobeerd of 'ie pompt met een emmertje water en dat ging goed ( schuur onder water... ) :oops: dus ga er vanuit dat hij nu weer goed is.
Nu nog weer even de buurman charteren om deze weer naar zolder en de andere naar beneden te krijgen voor de vorst echt toeslaat :?

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de steun!
 

Pap

  • #15
Zie dat koste niets alleen wat moeite
super
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu