Candy ALS probleem na verbouwing

Hanzel

  • #1
Hi Allemaal,

Ik heb mijn huis verbouwd en tijdelijk mijn oude Candy Wasmachine in de garage gestald (7 maanden). Nu ik deze weer aansluit klapt na een minuut of 10 spoelen de ALS eruit. Ik denk als hij water gaat verwarmen.

Nu heb ik ook zelf de aardpen vervangen tijdens de verbouwing. Deze zat aan de oude waterleiding en ik heb nu zelf een pen geslagen. Ik moet de aardverspreidingsweerstand nog laten doormeten,.

ik heb alleen problemen met de wasmachine. Vaatwasser, Quooker, koffiezetappraat en stoomoven (de energieslurpers) werken naar behoren.

Zou het kunnen liggen aan de nog niet gecontroleerde aardpen of denken jullie dat het gewoon de wasmachine is?
 

StefanD

  • #2
Het zal niet aan een ondeugdelijke aardpen liggen: een aardpen die niet aan de eisen voldoet zal namelijk minder goed geleiden en dan zal de aardlek er dus eerder later dan eerder uit gaan.
Het zou kunnen dat er door de periode in de garage wat vocht in de wasmachine is gekomen. Als je mazzel hebt, dan verdwijnt dat vocht weer als de machine weer een tijdje in een verwarmde ruimte heeft gestaan.
 

Hanzel

  • #3
Hoi Stefan.

Dank voor je antoowrd. Zal em dit weekend eens openschroeven en kijken of ik iets kan vinden:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu