Whirpool awz8812 stopt met drogen zonder foutmelding

Dag_dromer

  • #1
Ik heb al jaren een whirpool awz8812 condens droger (bouwjaar eind 2004) en deze heeft al die jaren zonder problemen gewerkt. Echter sinds kort wil die zonder foutmelding spontaan stoppen in het droog proces.
De droger gaat uit en het 2de lampje op het front gaat knipperen. Dit doet hij ook als je een droger programma selecteert en nog niet op start gedrukt heb.

Ik dacht eerst dat het wellicht kwam omdat het water reservoir onder de machine wat stof restanten bevatte. Deze heb ik gedemonteerd en schoon gemaakt maar dat mocht niet helpen. De droger zit via een slang direct aan het riool.

Als je de droger aanzet met bijvoorbeeld natte handdoeken erin dan gaat bijna direct het 6thsense lampje branden op het front. In mijn beleving deed die daar vroeger wel langer over. (maar ik doe al jaren de was niet meer :mrgreen: ).

Als de droger er mee stopt dan is de was wel warm (tegen heet aan). je kan dan meteen weer op start drukken en vaak gaat die dan wel weer opnieuw beginnen, soms stopt die er dan binnen enkele minuten weer mee (of laatst zelfs secondes). En op een gegeven moment maakt die gewoon netjes zijn cycles af, en gaat die ook als de was droog is in het anti kreuk na draai programma.

na wat snuffelen op het forum heb ik gisteren de hele droger gedemonteerd op zoek naar eventuele problemen.
- de motor heeft geen stof ophopingen
- de clixons hebben een interne weerstand van 0.8 ohm
- het verwarming element heeft een interne weerstand van 23,5 ohm
- de thermostaat voorin heeft bij kamer temperatuur een interne weerstand van 0 ohm.
- als de deur dicht gaat dan bedient de haak de schakelaar

Zelf verdenk ik de thermostaat omdat het wel erg warm wordt in de trommel en misschien zit het tussen mijn oren maar als ik over de thermostaat wrijf hij vaak wel door gaat.

zijn de gemeten waardes correct, en zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken.
 

HarryO

  • #2
De gemeten waarden kloppen.
Controleer het condens water pompje op verstopping.

Volg de test procedure zoals beschreven in de Service Manual
Er staan er 2. In principe zijn het de zelfde.

Site is traag. Even wachten en dan rechts onderin kiezen voor "Get Manual"
 

Dag_dromer

  • #3
Bedankt voor je antwoord ik heb de manual gedownload en ga de test doen. De waterbak heb ik nagekeken en schoon gemaakt omdat deze verstopt leek te zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu