Whirlpool Condensdroger 7660

Arnowendy

  • #1
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb de trommelwielen vervangen en het filt voor de trommel, nu heb ik de stekkers van de (timer) los gehad wel gemerkt natuurlijk! maar nu ik de droger aan zet gaan er diverse lampen knipperen, o.a. puizenzeef, watercontainer,warmtewisselaar.

Deze lampen blijven aan: 6 th sense, droogfase, antikreuk en einde. Ik weet echt zeker dat de stekkers er goed in zitten, moet ik de droger op een bepaalde manier resetten??? ohja, de droger heb ik schoon gemaakt dus de sensors zijn vrij van stof. Ik heb nogmaals de droger los gehad en alle stekkers en bedrading gecontroleerd.

Ik hoop dat jullie ervaring mij opweg kunnen helpen.

Het betreft een Whirlpool AWZ7660 Service Nr: 857574672090
Groeten Arno Broekhuizen
 

HarryO

  • #2
Code F15: Je hebt bij het terug bouwen van de trommelwielen en de vilt stroken de vochtigheid sensoren niet meer aangeloten of verkeerd gemonteerd.
Dit is de dunne strip voor onder bij de deur opening, nummer 6921 op pagina 6.

Service manual van de AWZ7460

Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
 

Arnowendy

  • #3
Hallo Henk,

Als eerste hartelijk dank voor je hulp en de technische tekening.
Ik heb de sensors beide vervangen, ik had ze nog liggen, maar helaas hij blijft code F15 System Failure, ik heb de printplaat bekeken kan hier zo met het blote oog niets vreemd op zien. Ik hoop het niet, maar ik vrees het wel, dat de er wat met de printplaat is, trouwens achter op de printplaat zitten aan beide zijde 2 drukknoppen (reset?).

Ik ga diverse onderdelen een voor een vervangen, aangezien ik nog een donor machine heb staan, alleen heb ik een onderlader, en die ik heb staan is een bovenlader dus kan niet alles proberen, beter iets dan niets.

Weet je nog iets dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Arno
 

Arnowendy

  • #4
Hallo Harry,

Sorry ik schreef Henk, was even in de war, mijn excuus!

Ik ga morgen, zoals ik al zei diverse onderdelen verwisselen, wellicht doet hij het dan, ik weet het niet meer, hij ystem Failure geven, zoals ik eerder had neer gezet in mijn bericht, de print plaat valt niks op te zien met het blote oog.

De sensor strips heb ik vervangen, je weet maar nooit maar ook helaas.
De drukknopjes op de achterzijde van de printplaat waren uiteraard van de bedieningsknoppen, (stom maar ik heb mijn hoofd er niet meer bij) baal er zo erg van.

Alsnog hartelijk dank voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Arno Broekhuizen
 

Arnowendy

  • #5
HarryO schreef:
Code F15: Je hebt bij het terug bouwen van de trommelwielen en de vilt stroken de vochtigheid sensoren niet meer aangeloten of verkeerd gemonteerd.
Dit is de dunne strip voor onder bij de deur opening, nummer 6921 op pagina 6.

Service manual van de AWZ7460

Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get Manual"
Hallo Harry,

Het is me allemaal niet gelukt! ik heb alle sensors vervangen en zelfs dat mocht niet baten. Ik denk dat de computer defect is, ik zou het echt niet meer weten.

Wel bedankt voor je hulp.

Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu