Profiel plaatsen tussen douchecabine en muur

JayDee

  • #1
Ik heb een douchecabine gekocht van 195cm hoog. De cabine komt tegen een schuine wand aan die op het laagste punt 190cm hoog wordt. De douchecabine gaat daar dus niet passen. De cabine zal ongeveer 5 cm van de muur af geplaatst moeten worden. Nu zoek ik naar een manier om de ruimte tussen de muur en de cabine op te vullen. Ik zou er een hardhouten balk tussen kunnen plaatsen maar dat doe ik liever niet omdat die goed geschilderd moet worden en dan waarschijnlijk nog gaat rotten na een tijdje. Ik heb ook overwogen om een aluminium profiel of een kunststof balk te gebruiken. Hebben jullie een beter idee?

Een kunststof balk lijkt mij het beste idee maar daar is niet zo makkelijk aan te komen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Er zijn rechthoekige aluminium kokerprofielen te koop van diverse maten, misschien ook wel die precies bij de dikte van de douchewand passen.
Ze zijn onderhoudsvrij en blijven mooi.
 

JayDee

  • #3
Die zijn niet in de bouwmarkt te krijgen he? Ik heb gezocht maar niets gevonden. Op internet zijn ze wel te vinden maar vaak bij groothandels. Die paar webwinkels die ze hebben hebben een levertijd van min twee weken :(
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Bij sommige grote ijzerwarenzaken hebben ze de profielen op voorraad of ze zijn te bestellen.
Vaak kunt u voor zo'n klein stukje ook wel de groothandel terecht, gewoon vragen aan de balie en zorg dat u de portemonnee in de hand hebt. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu