Wasmachine Bauknecht WA2560WS pompt soms niet af

Ano

  • #1
Hallo,

Mijn wasmachine doet een beetje vreemd met afpompen. Soms maakt hij het programma af en staat er nog water in de kuip als je het deurtje opendoet en soms blijft hij halverwege het programma hangen. En soms pompt hij wel normaal af.

Ik heb er net met mijn neus opgezeten en ik hoor de pomp wel brommen maar niet draaien als hij wil afpompen. Ik heb toen het klepje opengemaakt (wat bedoeld is rommel, muntjes etc. uit de pomp te halen) en en toen begon hij wel te draaien (water in een bakje opgevangen).
Daarna weer brommen en als ik dan de schoepen een duwtje geef met een schroevedraaier gaat hij weer draaien.

Is dit een teken dat de pomp moet vervangen worden?
Of wil de pomp sowieso niet draaien als het klepje open is, omdat het water niveau dan wellicht te laag is?

Bedankt!

Het gaat om een Wasmachine Bauknecht WA2560WS (service#: 8554 977 12002).

P.S. Mocht ik niet snel reageren, dan komt dat omdat ik een paar daagjes vakantie heb.
 

Pap

  • #2
Pomp controleren op speling

en als je hem draaid moet hij telkens een stukje verspringen

denk dat pompje stuk is
 

Ano

  • #3
Hallo Pap,

Bedankt voor je reactie. Als ik de schoep beweeg kan ik hem bijna een kwartslag bewegen voordat hij verspringt. Ik neem aan dat je dat met die speling bedoelt.
Ik bestel meteen een nieuwe pomp en meld me weer terug.
 

Ano

  • #4
Vandaag de nieuwe pomp ontvangen en gemonteerd. Waarschijnlijk bedoelde je toch iets anders met die speling, want de nieuwe pomp voelt hetzelfde als ik de schoepen verdraai. Maar ja.
Ik hoop dat het probleem nu verholpen is. Als ik het zeker weet (over een week of wat), meld ik me terug, en anders ook ;-)
Bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Waarschijnlijk heft er speling op de as van de pomp gezeten, de pomp doet het dan soms wel en soms niet.
 

Ano

  • #6
Heeft nu een wasje of 10 probleemloos gedraaid, opgelost, bedankt!
(nu het volgende probleem: nieuwe posting maar, bh-beugel tussen trommel en kuip)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu