Siemens wasmachine WM16S341NL/23 maakt programma niet af

Ocalis

  • #1
Hallo forum leden,

Mijn Siemens wasmachine maakt het programma niet meer af. Hij blijft maar wassen en gaat niet verder naar spoelen en centrifugeren.

E-nummer: WM16S341NL/23
FD-nummer: 8909 200111

Heeft iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?
 

HarryO

  • #2
Word het water wel warm?
Zo nee, zet dan de machine eens op de laagste temperatuur (koud?) en kijk wat hij dan doet. Loopt hij verder dan is het verwarmings element defect.
Controleer dit anders op voorhand: verwijder achter paneel, onder in de kuip zit het element. Deze moet minder dan 100 Ohm zijn.
Er zijn ook modellen met het element aan de voorkant, je moet dan het front er af halen.
Weet zo niet waar deze machine hem heeft zitten.
 

Co de Witgoedman

  • #3
Machine is pas of nog net aan 2 jaar oud, niet zelf aan lopen prutsen, dan verliest u ieder recht op coulance.
Fouten worden in het display aangegeven, geen foutmelding houdt dan ook in dan de machine in orde is.
Enige wat mischien kan zijn is dat het filter verstopt zit, of de pompvin geblokkeerd word, maar ook dat zou een foutmelding geven.
 

Ocalis

  • #4
Bedankt voor de reacties.
Het koude wasprogramma deed het inderdaad prima. Daarna nog een testje gedaan met een programma op 95 graden, het water werd inderdaad niet warm en de machine bleef maar wassen. Machine gaf geen foutmeldingen.
Ik vond de machine ook iets te jong om zelf aan te gaan sleutelen, dus ondertussen de Siemens reparatie dienst al ingeschakeld. Het duurde helaas tot de 29-ste voordat er iemand kon komen.
De uiterst vriendelijke monteur had het probleem snel gevonden: 1 van de aansluitdraden van het verwarmingselement was losgeraakt. Probleem opgelost! Dat had ik zelf ook kunnen doen. Toch in het vervolg zelf even de achterkant openmaken en een blik in het binnenste werpen voordat ik de monteur bel.
Monteur was overigens erg coulant. De machine is 2 jaar en bijna 3 maanden oud, maar hij heeft niets in rekening gebracht. Prima service!
 

Co de Witgoedman

  • #5
Die service kon de monteur geven omdat u zelf niet de machine open gemaakt had.
Zelf sleutelen bij een zo jonge machine verbreekt de coulance en uw rechten hierop.
Verstandig gedaan dus om een monteur te laten komen op deze manier heeft u al uw rechten behouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu