Miele wasmachine novotronic w912 lekt

Blondvrouwtje

  • #1
Onze wasmachine lekt, heb het ventiel al eruit gehad en schoongemaakt. Kogelventiel op nieuw geactiveerd maar helpt niet. Nu weet ik dat dit beestje al oud is, maar hoop hem toch echt zelf te kunnen maken. Weet dus nog niet waar de lekkage vandaan komt, alleen is vandaag na de witte wasbeurt het water in de bak(anti lekbak) wel een emmer water komen te staan met een blauw kleur, vermoedelijk het wasmiddel? wasgoed was wel nat. Inmiddels ergens gelezen dat er achter het deurtje 3 schroeven zitten en in het zeepbakje, hoe dan verder weet ik helaas niet. Kan zoveel zijn, aanvoerslang nieuw water, zeepbakjeslang, de afvoer of de pomp(maar die werkt goed als je die hoort pompen)
 

Abdel

  • #2
Als de lekbak vol met water dit betekend dat de nivo regelaar het water raakt dan stopt de wasmachine dan is de pomp kapot u hoort hem wel werken maar kapot meestal er is een rubber pakking versleten


ik heb het gehad met miele 985 tijdens wassen halve wegen stopt hij zelf en geeft storing aan lampje branden maar als ik hem opbeur omhoog /naar achteren dan komt het water uit dit betekend pomp kapot
veel suc6
 

HarryO

  • #3
Schroeven kloppen.
Als je deze 3 rond de deuropening en de 2 achter de zeepbak hebt verwijderd zijn er mogelijk nog meer die los moeten.
Kijk of de plint er voor weg kan en of er achter het klepje van de pomp een beugeltje zit. De voorkant van de machine kan in z'n geheel naar rechts open gedraaid worden.
Als je hem open hebt moet je de oorzaak van de lekkage kunnen vinden.
 

Blondvrouwtje

  • #4
Heb nogmaals het kogelventiel opnieuw geactiveerd. Een kleine was gedraaid op het korte programma van 40 graden en minder was in de trommel gedaan. Lekte bijna tot niet meer. Zag wel een spoordje vocht lopen onder uit de deur. Bij inpectie van de manchet, geconstateerd dat er een stuk rubber mist in de manchetring aan de kant waar het deurscharnier zit, maar dan aan de kant van de opening(even moeilijk uitleggen zo, maar als je je hand in de opening steekt, naar rechts het eerste plate stuk, wat tegen het glas van het deurtje komt) Ongeveer 1 bij 2 cm. Gisteren bij de grote lekkage was de machine heel erg vol, misschien dat dit tegen het deurtje duwde.
De pomp kan volgens mij nu vergeten worden of niet? Moet de manchet nu vervangen worden?

Heb er een tijdje bij gezeten en weet dat bij spoelbeurt 1-2 en 3-4 dus niet de grote lekkage gaf.
 

HarryO

  • #5
Het zou het manchet kunnen zijn.
Kijk of je deze kunt draaien zodat de beschadiging boven komt te zitten.
 

Blondvrouwtje

  • #6
Hallo Harry, denk niet dat dit mogelijk is, aangezien onder een gaatje zit voor de afvoer van het water en het zou ook nog wel eens zo kunnen zijn dat hier dan weer een tuitje aan zit. Heb even gekeken bij de onderdelen van een Miele en daar zijn tig manchetten en schijnen met een veer of zo vast te zitten. Hiervoor moet het apparaat dus opengemaakt worden.
 

HarryO

  • #7
Klopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu