Siemens wasmachine WXL142A

Hommerson

  • #1
Ik heb een Siemens wasmachine WXL 142A ( uit 2004 )
Het probleem is, dat de trommel niet draait. Overige programma 's lopen gewoon door. Lampjes branden gewoon.

In maart 2011 had ik een soortgelijk probleem, dat de trommel ook niet draaide. Ik heb toen de koolborstels vervangen (die waren totaal versleten na 7 jaar ).

Nu was het zo dat de trommel weer niet draaide. Verder functioneer alles De programma 's lopen gewoon door. Water toevoegen en afpompen gaat gewoon.

Nadat de trommel niet meer draaide, hoorde ik wel een"klikkend " geluid.
Zou dit het "relais " kunnen zijn ??
Het lijkt me sterk, dat de koolborstels nu na 9 maanden weer versleten zouden zijn ( ? )

Voordat de trommel niet meer draaide, hoorde ik wel een typisch geluid uit de draaiende trommel komen ( net alsof deze niet goed draaide ) Wat zou het probleem nu kunnen zijn ??
Misschien iemand, die ook ervaringen heeft met deze Siemens WXL 142 A
 

Theo4620

  • #2
Denk veer de borstels
het klikken klopt dat zijn de relais
controleer ook de rotor( waar de borstels op draaien ) op beschadiging als die klein zijn kun je met heeeeel fijn schuurpapier of schuurwol(geen metaal)
het glad maken maar het draait meestal uit op nieuwe motor als ze nu al weer versleten zijn
 

Hommerson

  • #3
Ik heb de koolborstels gecheckt. Deze zijn nog niet versleten.
Ze zijn bijna nog net zo lang als toen ik ze in maart 2011 vervangen had.
en ook aan het einde nog mooi glad.
Ik twijfel of de motor niet kapot is. Overigens draait hij met de hand nog wel soepel rond. De as zit niet vast of zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu