Vaatwasser Baucknecht GSF 1471 wast niet

Wardc

  • #1
Ik heb een Bauknecht GSF 1471. De vaatwasser geeft geen foutcode of iets deregelijks, maar maakt een vreemd hikkend geluid. Alsof een pomp water probeert te pompen maar er lucht bij zit en zo dus geen druk kan opbouwen.

Er loopt wel water in de machine (net na het begin als ik de machine opmaak, staat er onderin een flinke laag water) en het water loopt ook netjes weg na het einde van het programma.

Maar er wordt geen water rondgesproeit. De vaat blijft vies en het wasblokje ligt ergens op de vaat. Ligt dit aan een versleten pomp? Of versleten rubber? Of kan dit ook door ontkalking komen?

Zijn er misschien ergens reparatie handleidingen te vinden voor deze vaatwasser? Op google en het forum heb ik niets gevonden.
 

HarryO

  • #2
Lijkt op vast zittende circulatie pomp.
Laat het water weglopen.
Verwijder filter en platen in de machine en probeer met je vinger zo ver mogelijk in de gaten te komen en kijk of je hier het schoepje van de pomp kunt bereiken.

Giet de machine ook vol met heet water waarin je een kopje soda hebt opgelost. Laat dit een uurtje inweken en laat hem dan afpompen.
Mogelijk komt de circulatie pomp dan weer in beweging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu