Afvoer wasmachine omleiden

M44rten

  • #1
Dag, ik heb een vraag. Ik heb mijn wasmachine (nieuw ding, pompt als een razende water weg) op zolder staan. Echter is de buis die de grond in gaat 32mm. Je raadt het al, alles komt terug. Nu wil ik de afvoer van de wasmachine om gaan leggen rechtstreeks op de afvoerbuis in een koof verderop in de kamer. Dit loopt achter afschotten dus niet zichtbaar.

Mijn vragen: 1) in de koof is links een hele brede buis (loopt ook naar boven) en rechts een buis van 40mm de grond in (loopt ook naar boven toe) gaat ook langs de badkamer, die kleine buis lijkt mij de afvoer toch?

2) waar zet ik de sifoon, bij de wasmachine zo laag mogelijk?

3) Is de afvoerbuis met 40mm voldoende of gewoon 50mm?

4) de buis in de koof heeft een klein bochtje om een verwarmingsleiding te omzeilen, kan daarboven een t-splitsing?

Ik hoor het graag van jullie! Groet, maarten
 

Xr8

  • #2
Als je een liggende leiding hebt en je kunt 50mm toepassen dan zou ik daar voor kiezen. De sifon kun je dan uitvoeren in 40mm. Deze zet je bij de wasmachine. Zorg dat er boven de sifon een staand stuk is van minstens 70 cm.

Gebruik liever geen 90 graden bochten maar 2 x 45 graden. Beugel de leiding voldoende om doorzakken te voorkomen, zeker als je een keer een kookwas draait. Zorg dat je t stuk waar je naar toe moet het liefst zo laag mogelijk zit. Zo kun je goed afschot geven en het staande stuk zo groot mogelijk houden.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu