Miele Comfortline T557C snaar vervangen

Blokkie

  • #1
Van de in de onderwerpregel genoemde wasdroger is de kleine snaar geknapt. Deze machine heeft 2 snaren. 1 kleine vanaf de motor naar een poelie 1 grote platte snaar van de poele om de trommel.
Via de onderkant van de machine lukte het mij wel de kapotte snaar met een lange tang te pakken, maar hoe krijg ik de nieuwe er om.
Kan er met de vingers via de onderkant niet bijkomen.
Wat moet ik allemaal demonteren?
 

Blokkie

  • #2
Het is mij zelf gelukt de snaar te vervangen. Ik heb het op de volgende manier gedaan. Misschien niet de juiste, maar het ging.

Linksboven de lade eruit trekken. Het rooster aan de onderzijde losmaken met 2 schroeven links en rechts onder de dopjes. Daar zit aan de linker bovenzijde en de linker onderzijde een schroef. die los draaien. De deur openen. daar zitten 4 schroeven. Deze losdraaien. Dan kan de gehele voorzijde van de machine als een deur naar rechts scharnieren.
De kunststof bak er voor weg schroeven. Dan kun je onderaan met een beetje gemier bij de motor komen. De grote poelie zit met een hefboom en veer systeem gemonteerd. Zodat er spanning op de snaren staat.De poelie naar links weg drukken, dan kan de snaar gemonteerd worden.

Kleine snaar kost in 2011 30,= euro de grote 50,= euro. Via HANDYMAN in 3 dagen binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu