Lekkage gootsteen

Adekikker

  • #1
Goedemorgen,

Wij hebben thuis lekkage onder de gootsteen. We hebben alles al losgekoppeld en schoongemaakt waarna het nog steeds bleef lekken. Toen toch maar loodgieter gebeld en die heeft leidingen doorgespoten omhet zo maar even te noemen. Ook daarna nog steeds lekkage. Nu blijkt dat het water uit dat gat aan de bovenkant van het zwarte reservoirtje (zie foto) lekt.
Volgens mij is dit voor het condenswater van het warm water boilertje.

Nu is mijn vraag, en ik ben een leek, hoe zou dit mogelijk zijn?? Kan het zijn dat de slang waarmee dit water moet worden afgevoerd naar de 'normale leiding' niet genoeg naar beneden loopt en er daardoor dus water in het kleine reservoir blijft staan of is het een ander probleem?? Ik hoop dat jullie iets kunnen met bijgevoegde foto?

Alvast dank.

Gr Dennis
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Haal die slang dan even los en kijk of die niet dichtgeslibd is.
Even doorblazen.
Zorg er vervolgens voor dat die slang voldoende afloopt naar de afvoer.
 

Adekikker

  • #3
Hoi Frank,

Dat ben ik vergeten te melden maar de slang heb ik al doorgeblazen. Kwam een hoop troep uit. Maar denk inderdaad dat ik de slang meer moet laten aflopen alleen zal ik dan een nieuw stuk buis moeten plaatsen? Omdat deze aansluiting vrij hoog zit bedoel ik>
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Dat zal, ik kan het niet goed zien op de foto, heb je ook een flitser op je toestel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu