Wasmachine Bauknecht wad 6950

André Stelling

  • #1
Hallo klussers,

Ding maakt laatste tijd een schurend geluid, hoor je ook als je met de hand trommel draait. Vermoed dat het de lagers zijn.
Ooit eens een Blue Air zelf gerepareerd met lagers en rubbers etc
3x gedaan ;)

las ook hier: https://www.klusidee.nl/Forum/search/?q=lagers and Bauknecht
Niet aan beginnen ? beter nwe kopen ? ding is al weer zo'n 10 jaar oud.

Gaarne uw advies.

tia
 

HarryO

  • #2
Als je zeker weet dat er niets tussen trommel kuip zit blijven alleen de lagers over. (kijk met een lampje door gaatjes van de trommel naar de bodem van de kuip)

Of je de lagers kunt/wilt vervangen is meer een kwestie van durf en handigheid.
Volgens mij heeft deze machine nog een metalen kuip en kun je deze uit elkaar halen.

Nieuwe kopen kan altijd nog.
 

André Stelling

  • #3
@HarryO
Ja die had ik ook ergens gelezen, ff een goede zaklamp kopen. Kom hier later op terug, bedankt !

ps, hehe ik krijg alles uit elkaar (en vaak ook weer in elkaar) :D
 

André Stelling

  • #4
Nou dat met die zaklamp werkt dus helemaal niet, die trommelgaatjes zijn veel te klein om daar met een lamp door heen te schijnen, zelfs niet met je hoofd in de trommel ...
Ik vermoed dat deze optie vroeger wel werkte en in tijd is overgenomen, en gereproduceerd tot in het oneindige, nu dus onzin.

Ben nu op zoek naar waar de lager(s) en waterkeerring te vinden en prijs en dan, ingeval as maandag de zooi eens even demonteren en repareren, zal ook wat foto's maken hebben anderen er ook nog wat aan .
 

HarryO

  • #5
Verwijder het verwarmings element, heb je meer kijk ruimte en kun je met een spiegeltje om het hoekje kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu