Miele W724

Vero

  • #1
Mijn wasmachine heeft moeilijkheden met het draaien en schokt nogal in het begin van het zwieren.
Nu had ik hier al gevonden dat elco's moeten vervangen worden in de printplaat, waarvoor mijn dank!
MAAR waar vind ik die printplaat :?:

Had gezien op een andere site dat die in de deur zit, maar bij mijn wasmachine dus niet.

Iemand die me verder kan helpen?

Alvast bedankt!!
 

Vero

  • #2
JOEPIE heb het gevonden en de elco's ook!!!!
 

HarryO

  • #3
Heb je ze allemaal vervangen?
Anders blijf je bezig en voor die paar centen kun je het beter direct goed doen.
 

Vero

  • #4
Euh neen, enkel die 2.
Enne het wasmachine draait wel beter maar is precies of de trommel ergens tegen schuurt.
Heb wat opgezocht en mss dat het de rollagers versleten of stuk zijn?
 

HarryO

  • #5
Haal de snaar er eens af.
Als je nu de trommel met de hand rond draait, hoor je het geluid dan ook?
Is dit een constant geluid of meer "bonkend"?
Til de trommel aan de voorzijde eens op, voel je speling tussen trommel en kuip?
Draait de trommel netjes in het midden of zwabbert hij?
Als je een kleine speling, een bonkend geluid of ruis hebt dan heb je grote kans op lager problemen.
Bij grote speling of zwabberen heb je een los zittend of gebroken trommel- of lager kruis of een kromme as.
Kijk ook met een lampje door de gaatjes van de trommel naar de bodem van de kuip of je daar iets ziet zitten wat er niet hoort. Bv een knoop, muntstuk, spijker oid.
 

Vero

  • #6
We hebben alles gedaan, trommel gaat goed.
Toen terwijl hij open was eens laten draaien (met was), zat nog teveel water in toen hij moest zwieren, filter gekuisd en... het ging.

Alles terug toe gedaan nog eens gespoeld en was weer hetzelfde, hij zwierde niet.
Nu bleek dat de afvoerleiding die ook aangesloten is aan een pompbak verstopt was. Het ding ontstopt en de slang in de pompbak gehangen. Toen kwam er veel meer water uit bij het pompen, maar zwieren vergeet het maar.
Terug het programma op zwieren gezet, toen deed ie het weer.

Snap er nix van.
 

HarryO

  • #7
- Vervang alle elko's op de print.
- Geef de machine een "soda beurt"
Beschrijving hiervan staat op deze site.
Mogelijk zit de machine vol met prut.
- Trek het slangetje ook even van de nivoregelaar en blaas deze slang door. Als deze slang verstopt zit reageert de nivo regelaar verkeerd waardoor de machine ook niet zal centrifugeren.
 

Vero

  • #8
Vol met prut, zou goed kunnen met 5 honden. Massa haren.

Waar vind ik dat slangetje van de niveauregelaar?

Eens op zoek gaan voor die soda beurt.

Nogmaals fel fel bedankt!!!

...
Sodabeurt ondertussen gevonden, maar waarom mag er geen was in? Ik geef toe, heb nooit met soda gewerkt en ken het dus niet. Hier in België wordt dit niet zo gebruikt al vind je het wel in sommige winkels.
 

HarryO

  • #9
Soda vreet gaten in je kleding...
Nivo regelaar is een bruine ronde schijf, links of rechts boven in de machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu