Miele w825 wasmachine

Smarty58

  • #1
Beste mede klussers,

Mijn Miele w825 stopt, na het innemen van water, bij "Spoelen 1-2" programma en een oranje lampje knippert continu en er gebeurt verder niets. Als men het programma beëindigt en kiest voor bijv: Centrifugeren
(omdat de natte was er nog in zit) dan hoor je iets pompen en vervolgens gaat het boven genoemde lampje continu knipperen.

Iemand een idee ? alle suggesties zijn welkom :)

Alvast bedankt voor enige reacties.

Martin
 

HarryO

  • #2
Grote kans op versleten koolborstels.
Controleer de lengte hiervan. Indien korter dan 15mm deze op voorhand vervangen.
Na vervanging de machine eerst een wasbeurt zonder wasgoed laten draaien om de borstels in te laten lopen.
 

Smarty58

  • #3
HarryO bedankt voor je reactie. Na jouw bericht wist ik tenminste waar ik de fout moest zoeken en op deze forum gelezen dat het vaker voor komt dat het aan de koolborstels ligt. Ik heb intussen (hopelijk) de juiste koolborstels besteld en zijn onderweg. Morgen, als het pakketje aangekomen is, gaat de klus beginnen. Mijn vrouw had al een nieuwe wasmachine uitgezocht maar ergens hoop ik dat ik de oude weer aan de praat krijg ;) anders wordt het toch een nieuwe. Effe duimen dus. Als het lukt zal ik het hier weer vermelden

m.v.g.

Martin
 

Smarty58

  • #4
Koolborstels intussen binnen en de klus is geklaard :o Lastig was om de module terug te plaatsen met de uitstekende staafjes maar met trukkendoos toch gelukt :o Machine maakte wel bij de eerste keer een "jankend "geluid maar dat zal wel nieuwigheid zijn geweest. Machine draait weerl als vanouds, en volgens mij zelf beter m.b.t. centrifugeren (stiller & zonder gebonk).

m.v.g.

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu