Bosch WTL5400 start niet

Janpascal

  • #1
Ik heb een probleem met mijn Bosch wasdroger, e-nummer
WTL5400FG/10 FD 8001 02593

Symptomen:
Nadat ik een programma heb gekozen en op de start-knop druk, gebeurt er niet veel: de blazer slaat niet aan en het wasgoed wordt ook niet warm. Wel gaat het lampje 'Vochtig' aan, en een tijd later zelfs het lampje 'Einde' - maar de was blijft vochtig en ik hoor de machine niet aanslaan.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- filter en warmtewisselaar schoongemaakt
- stekker eruit gehaald en na een paar minuten opnieuw geprobeerd

Alle suggesties zijn welkom!

Jan-Pascal
 

HarryO

  • #2
Wat bedoel je met het lampje Vochtig?
 

Janpascal

  • #3
Er is een reeks lampjes, beginnend met Vochtig, via Strijkdroog, Kastdroog, Extra droog naar Einde. Bij het instellen van het programma zijn ze allemaal uit, als ik op de Start-knop druk gaat het eerste lampje (Vochtig dus) aan. Normaal gesproken loopt het dan verder tot aan het einde van het programma.

In onderstaand plaatje staat op mijn droger links bovenaan 'Vochtig' in plaats van 'Drogen':
 

HarryO

  • #4
Controleer de NTC op het verwarmings element (de rechter van de 2 sensoren)
Deze moet bij kamer temperatuur ongeveer 25 KOhm zijn.
Maak ook het element en alles wat je daar ziet stof vrij.

Verwijder hiervoor het paneel op de achterzijde.
 

Janpascal

  • #5
Harry, bedankt voor je reactie. Heb de NTC vanaf het stekkerblok doorgemeten, was inderdaad ongeveer 25 kohm. Het gaat toch om het in plastic ingegoten element met twee aansluitingen, die waar niet de resetknop op zit?

De hele boel schoongemaakt met een stofzuiger en een oude tandenborstel, maar maakt geen verschil. Heb je misschien nog andere suggesties?

Jan-Pascal
 

Bart100

  • #6
Ik vermoedt een probleem met het deurslot waardoor het programma niet start. Het deurslot heeft een NO en een NG contact. Je kan het deurslot uitmeten op de stekker die toekomt boven op de sturing (stekker met 3 draden), de voorste draad op de stekker is de gemeenschapplijke, veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu