Douchedrain plaatsen

Brunny

  • #1
Ik maak een geheel nieuwe badkamer met een inloopdouche. De zwaluwstaartplaten komen op de balken waartussen een isolatielaagje. Ik wil graag een drain plaatsen maar die kent -voor zover ik weet- een inbouwdiepte van minimaal 64 mm. Dat is vrij veel als ik daarbij twee centimeter reken voor het afschot, waardoor de nieuwe vloer minimaal 84 mm hoog zou worden.
Mijn vraag is of het mogelojk is om een drain te plaatsen, waarbij de opvangbak bijna direct op de zwaluwstaartoplaat komt, maar de rest zoals afvoer door de plaat steekt. Daaronder heb ik ruimte genoeg namelijk. Ik vraag me af ofd zo'n grotere opening door het beton met plaat niet lekgevoelig is.
O ja, de hoogte tikt ook aan qua gewicht; ik woon op een woonboot...
Alvast dank voor de reacties.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
U kunt een stukje uit de zwaluwplaat knippen zodat de drain er mooi in past.
Dit kan alleen in de lengterichting van de platen, overdwars op de platen wordt de draagkracht aangetast.
De drain moet precies volgens de voorschriften van de fabrikant behandeld worden bij het aanbrengen.
 

Xr8

  • #3
Je hebt ook drains welke je naar onderen kunt aansluiten. Als je deze mogelijkheid hebt dan kun je zo plat mogelijk.

Succes.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Mijn vraag is of het mogelojk is om een drain te plaatsen, waarbij de opvangbak bijna direct op de zwaluwstaartoplaat komt, maar de rest zoals afvoer door de plaat steekt.
@ Brunny, de afvoer hoeft maar een paar mm per meter lengte af te lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu