Hoe hoek weg te werken........?

Donder

  • #1
Hallo,

We zijn bezig de badkamer te vernieuwen, maar komen er niet uit hoe we een lastige hoek moeten invullen. Ik heb foto's bijgevoegd om de zaak enigszins proberen te verduidelijken.
Het ruwe plafond wat er nu nog te zien is zal worden afgewerkt met gips en stucwerk. Het gaat ons meer om de ruimte tussen de douchehoek en het bad (is in een hoekje nog net te zien). De leidingen die op de foto te zien zijn worden nog weggewerkt met een gipswandje zoals deze al gedeeltelijk te zien is.
Ik wil liever geen muurtje optrekken van gasbeton o.i.d. omdat dit maar een raar 'sta-in-de-weg' zal worden. Ik zit meer te denken aan een glasplaat op maat. Maar daar zal dan een uitsneden in moeten komen om, om de spant heen te kunnen, dus dat zal wel een duur grapje worden.

Iemand een vervrissend idee??

 

Donder

  • #2
Meer foto's

 

BeeTeeWee

  • #3
Lastig hoekje. Zonder een muurtje of een glasplaat spetter je elke dag alles onder, dus dat lijkt me al geen optie. Een glasplaat is net zo'n "sta in de weg" als een muurtje, alleen oogt het natuurlijk wat "lichter".

Ik zou denk ik toch kiezen voor gasbeton. Maar omdat het toch niet dragend is, zou ik de constructie (ook optisch) zo licht mogelijk maken, dus 7 of zelfs 5 centimeter dik. Plus 2 keer een centimeter voor de tegels.

In de ruimte tussen douchecabine en bad zou je dan glazen schapjes kunnen maken. Om te voorkomen dat dat een rommelig gezicht wordt, zou je die schappen helemaal kunnen vullen met opgerolde handdoeken in dezelfde kleur of zo. Nooit weg, zo tussen een bad en een douche in...
 

Donder

  • #4
Tja, het is en blijft een lastig hoekje. Gasbeton is waarschijnlijk de meest praktisch en simpelste oplossing, maar of het de mooiste is....
Had ook al bedacht om dan maar een plant ofzo in de overgebleven ruimte tussen bad en muurte te plaatsen.

maar goed, het topic blijft open, dus als er nog interieurarchitecten in spé dit lezen....schroom niet!
 

StefanD

  • #5
Ik denk dat ik de hoek helemaal dicht zou maken, dus ook onder het spant een dicht muurtje van gasbeton. In de wand in de douche kun je dan wat uitsparingen maken om shampoo oid neer te zetten.
 

Haplo

  • #6
Helemaal dicht en probeer er dan een soort "Expedit" kast van de Ikea van te maken. Meteen plek voor je handdoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu