AEG Lavamat Turbo 16810 Update deur opent niet

Brillie

  • #1
De deur van mijn wasmachine AEG Lavamat Turbo 16810 Update gaat niet meer open, zonder dat ik er een aanwijsnare oorzaak voor kan vinden; hij doet het verder nog wel, maar in de deur is geen beweging te krijgen, maakt niet uit of voor / tijdens / na programma. Je hoort de ontgrendeling wel, maar er is geen beweging in de deur te krijgen.

Filter is schoon, water wordt weggepompt en voor zover ik heb kunnen vaststellen zit er geen noodontgrendeling.

heeft iemand enig idee hoe de deur te openen valt zonder geweld te gebruiken?
 

HarryO

  • #2
Lijkt er op dat de pen van de deur vast zit in de schakelaar.
Laat het water uit de machine geheel weg lopen om zeker te zijn dat het geen beveiliging is en probeer nog eens. ( pomp dop er af draaien )
Werkt dit niet geef dan een dreun tegen de deur thv de vergrendeling, mogelijk springt hij dan los.
Zo niet dan de machine naar een zijkant kantelen en bv tegen een muur laten steunen. Je kunt nu van onderen net bij de deur vergrendeling komen. Probeer hier wat aan te wringen.
 

Brillie

  • #3
Die dreun had ik al meermaals geprobeerd, maar dat werkte dus niet.

Er zit aan de scharnierkant op de een of andere manier meer speling dan bij de vergrendeling. Daar zit zo weinig ruimte dat ik er met geen mogelijkheid bij of tussenkom, dus wringen lukt niet.

Enig idee hoeveel kracht of hefboomwerking zo'n deur of de vergrendeling kan hebben als je echt gaat forceren?
 

HarryO

  • #4
Als je pech hebt breekt er een hoek uit de deur en nier de hendel van de vergrendeling.
Probeer via bovenblad of anders onderlangs.
 

Hamst

  • #5
Wij hebben hetzelfde probleem gehad. De oplossing van de servicedesk was verrassend simpel.

Gebruik een schoenveter en stop tussen de deur aan kant van de handgreep.Trek dan naar links en je kan zo de grendel van de wasmachine opentrekken (een soort flipperen).

Bij ons bleek de deurgreep stuk te zijn. Het probleem zat dus niet in het apparaat zelf.
 

Pap

  • #6
Zit er bij de pomp niet zo een ding waar je een schroevendraaier in kun doen en dan draaien
mechanische ontgrendelen
en anders kun je ook de hele voorkant er af schroeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu