Siemens wt46 S 58 waterreservoir legen? is leeg!

Linspin

  • #1
Siemens extra klasse droger WT46 S 58

Mijn droger ging steeds na een paar seconden stoppen en piepen en kwam er een symbooltje dat het waterreservoir geleegd moet worden. Maar het rare is hier zit bij mij NOOIT water in!

Dus ik ben hier wat rond gaan lezen en zag iets over de moter eruit e.d.
Nou daar waag ik me eerst nog maar niet aan.

Dus eerst maar eens schoonmaken waar ik bij kan.
Ik heb links onder de bakken eruit gehaald die je met water schoon moet maken. Daar onder vond ik kleine lipjes, waarna ik een klepje kon openen. Hier stond het vol met water en daar dreef allemaal stof in.
Dat helemaal schoongemaakt met keukenrol/doeken, alles weer netjes droog. Ik kon niks zien, met spiegeltje lukte niet, dus toen maar hand erin met fototoestel en van elke hoek foto's gemaakt zodat je netzolang kunt schoonmaken en op de foto zie je mooi wat nog moet!

En mijn droger doet het weer!!!Nu vraag ik mij af of het voldoende is, pf dat ik toch nog ook de stogzuiger erbij moet hebben om boven en achterkant te openen en stofzuigen en moet ik nog iets met de motor?

Hier de foto´s , ik vraag me nml af wat het ronde buisje aan de linkerkant is, waar een soort lipje in zat wat omhoog en naar beneden kon bewegen. Als daar water in die bak staat gaat dan dan lipje soms omhoog? is dat een veiligheid? en het ding links achterin? Dus op de 3e en 4e foto, wat zijn dat? en op de 5e foto zie je ze naast elkaar. Op de laatste foto zie je links onder aan de rechterkant, door die grijze dingen zie ik iets waar ook stof en haartjes op zit, maar hoe kom ik hier bij? ik kan het ronde ding niet bewegen..
zie foto´s








ben blond, vrouw en leek, dus heb alles tegen, maar heb beetje recht van spreken want ik heb toch zelf dankzij dit forum mijn vaatwasser weer aan de praat gekregen, voor de nieuwsgierigen zie mijn voor en na foto onderaan de pagina : https://www.klusidee.nl/Forum/topic/hoe-vaatwasser-labyrinth-openen-uithalen-siemens.67963/
 

HarryO

  • #2
ben blond, vrouw en leek, dus heb alles tegen,
Dacht het niet, perfect opgelost. :prima:

Dat ronde ding wat op en neer kan is de vlotter van de pomp. Als deze niet kan bewegen of blijft plakken blijft de pomp of doorlopen of zoals in jou geval, hij gaat niet lopen.

De laatste foto kan ik niet geheel plaatsen maar lijkt met het rooster van het verwarmings element te zijn. Heb je deze foto recht omhoog genomen?
Zo ja: verwijder de kap aan de achter zijde, je ziet dan het element zitten. Maak dit stofvrij en je kunt weer een tijdje vooruit.
 

Linspin

  • #3
Bedankt voor je compliment! :bedankt:

Dacht al dat het vlottertje een soort veiligheid ofzo was. In ieder geval droogt m´n droger weer en ben ik heel trots op mezelf!

De laatste foto is naar rechts genomen. Dus als je naar foto 1 kijkt, dan gelijk eerste stukje naar binnen en dan direct naar de rechter kant.
Het zit vast aan iets groots rond ding en het lijkt wel een loopwiel/loopradje van een muis of ratje, alleen deze draait dus niet. En zit aardig wat stof op.
Ben benieuwd wat het is en hoe ik er bij kan. Lijkt me dat ik er van voren bij moet, of kan de voorkant helemaal niet open?
Ik zal toch de achterkant er nog eens af halen en bovenkant en de stofboel wegstofzuigen. Of heeft dat niet veel nut nu hij weer werkt? Is dat alleen ter voorkoming van brand?

Wow, het is me gelukt, hij stond vandaag alweer te zoemen als een .. tsja als een droger! Alles dankzij dit forum! Scheelt je toch een dure monteur met voorrijkosten, uurloon etc. Natuurlijk doen zij geweldig werk, maar vind het mooier dat ik het zelf op kan lossen! :super:

En als ik dan mijn foto´s en werkende droger aan manlief, broers en pa laat zien dan kijken ze eerst om zich heen of ik niet toch stiekem ergens een monteurtje verstopt heb, wahaaa :wink: nee, ben nu zelf de monteur!

bedankt voor input en hoop dat jullie de laatste vragen nog kunnen antwoorden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu