Lekkage close-in boiler

RaymondE

  • #1
Hallo

Sinds een maand heb ik een nieuwe keuken en inmiddels een aantal keer lekkage gehad. Het blijkt te komen van de afvoerbuis van de close-in boiler, in het keukenkastje is ook waterschade zichtbaar, het water druppelde vanuit de kast op de vloer.
Ik heb meerdere oudere berichten op het forum gezien met vergelijkbare problemen. Bij mij loopt de afvoerbuis over. Ik heb de buis vandaag losgehaald en wat vuil verwijderd, maar ook daarna nog lekkage gehad. Het water dat wordt verwarmd en uitzet kan niet goed via de inlaatcombinatie worden afgevoerd. Vooral wanneer de boiler helemaal leeg is geweest. Ook komt er schuim tijdens het afwassen door de afvoerbuis naar boven. Ik vraag me af of dit komt omdat er geen U-bocht of Sifon zit bij de trechter van de boiler (wel bij de gootsteen).
Mijn vraag is eigenlijk of de manier waarop de inlaatcombinatie is geplaatst, de oorzaak zou kunnen zijn voor de lekkage (zie de foto).

Groet, Raymond

 

Aks

  • #2
Waarschijnlijk zit de afvoer ergens verstopt of loopt iniedergeval niet snel genoeg weg.

Je kan hier wel een syfon plaatsen dan moet de buis zo hoog mogelijk worden op getrokken tot net onder de inlaat kombinatie.
Maar weet niet als dit de beste oplossing is.
De oorzaak is iniedergeval niet weg
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Het maakt niets uit of de sifon hoger komt, ook dan stroomt het water over de rand van de tuit van de inlaatcombi.
De eventuele verstopping oplossen, als er geen verstopping zit moet er een ontluchting op het riool geplaatst worden.
Daarvoor is nadere info nodig zoals tekeningen van het riool systeem.
 

Xr8

  • #4
Je moet de zwarte slang zonder lus aansluiten op het witte t stuk. Vroeger werd de slang in een lus gelegd om zo een stankslot te creëren. In de nieuwe trechter zit een stankslot ingebouwd. Doordat je de slang nu als stankslot laat werken krijg je twee sifons achter elkaar waardoor dit probleem ontstaat.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu