Indesit W123X schurend geluid, vlak buiten de binnentrommel

Antonisse40

  • #1
Goedemorgen,

ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker van de Indesit W123X wasmachine. Ik heb een keukenvloertje geplaatst en de wasmachine moest even worden verplaatst en er zijn viltjes onder de pootjes gekomen (even beetje scheef gehouden).

Nu sinds een dag of 2 maakt de machine een raar schurend geluid vlak buiten de binnentrommel. Ik zou graag willen zien wat er aan de hand is, maar weet niet goed hoe ik buiten deze binnentrommel moet komen. Moet het hele binnenwerk eruit?


Ik kan geen service manual vinden van de W123X.

Het probleem kan ook te maken hebben met lagers o.i.d.

Kan iemand me helpen de oorzaak duidelijk te maken?

Heel hartelijk dank alvast!

Groet,
David
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Kijk met een zaklantaarn door de gaatjes van de trommel of er iets tussen trommel en kuip zit, b.v. een sok.
Zit er iets tussen dan dit verwijderen door de slang van de kuip naar de afvoerpomp los te halen of het verwarmingselement er uit te halen.
Als het iets met de lagers is dan kunt u de trommel met de hand ronddraaien, als u een zwaar rollend geluid hoort kunnen dat de lagers zijn, liefst eerst de aandrijfsnaar verwijderen omdat ook het lager van de motor slecht kan zijn.
 

Antonisse40

  • #3
Jan bedankt!

Ik heb de machine nog eens beter bekeken, waarschijnlijk is de hele trommel uit balans. De trommel is niet meer zuiver rond. Dit lijkt me niet meer te repareren voor deze machine?

Ik hoor het wel.

Groetjes,
David Antonisse
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dan hebt u grote kans dat het trommelkruis kapot is, reparatie wordt dan wel erg kostbaar voor een wat oudere machine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu