Wasmachine Whirlpool Amazone 1200

Dustin

  • #1
Hallo ,
Hier een vraagje we hebben een wasmachine Whirlpool Amazone 1200.
Het probleem is als ik hem aan zet gaat de klok lopen (mechanisch), De klok loopt door doet niets en dan knippert het lampje deur open.
Ik heb de koolborstels nagezien nog 25 mm steekt eruit ook het latoen koper naar de borstel zit nog vast, de motor loopt niet niet bij afpompen ( de pomp wel) en niet bij centrifugeren. waterklep werkt, opeen bepaalde manier pakt hij wel water, de nivo schakelaar een kant werk schakeld bij blazen en de koperen aansluiting doet niets, de verwarming spiraal is door gemeten en goed. De hoofd schakelaar op de blauwe knop is in orde. Moet ik het probleem in de relais op de klok schakelaar zoeken ?
Zoals je ziet heb ik al het mogelijke gedaan .Wie kan me helpen?

Groetjes
 

Dustin

  • #2
Een bericht op mijn gisteren geplaatste oproep,
Vandaag weer verder gegaan met mijn wasmachine (de aanhouder wint)
nadat ik gisteren alles nagekeken heb, ben ik vandaag maar met de klok begonnen, deze er voorzichtig uit gehaald en de behuizing eraf gehaald,
de print banen met een vergroot glas nagelopen mogelijk twee scheurtjes ontdekt, ook en ik denk dat dat de oorzaak is, van een relais was een poot je zeer slecht gesoldeerd (aanslag), en op zowel de componenten kant als de soldeer kant was er een soort koolstof vuil aanwezig deze met een verf borstel schoon geborsteld daar na de soldeer verbindingen op nieuw gesoldeerd,de zaak weer in elkaar gezet en ziedaar, de machine werkt weer heeft nu al een draai was achter de rug.
Doe hier mee u voordeel, op deze site heb ik dit probleem vaker gezien zonder dat er een oplossing gegeven werd.

Groetjes , en blijf aanhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu