Miele condensdroger T585C stopt en ruikt naar ozon

Richard123

  • #1
Onze Miele condensdroger type T585C van ongeveer 14 jaar oud stopt na een tijdje en ruikt naar ozon.
De machine start normaal, maar na een kwartiertje stopt de machine volledig en zijn alle lampjes uit. Als de machine dan weer een kwartiertje stil staat kan ik hem weer starten.
Nav een ander bericht op dit forum heb ik de thermostaten al vervangen maar dat heeft niet geholpen.
Ozon wijst meestal op iets wat staat te vonken, maar ik zie niets bijzonders.

Wie weet wat hier aan de hand is?
Wie weet hoe ik de machne kan openen?

bvd
 

Richard123

  • #2
Miele reparateur is inmiddels geweest.
De ventilator was kapot gegaan doordat de condensor verkeerd om was geplaatst. Als je goed kijkt zie je aanwijzingen op de condensor, maar dan moet je wel goed opletten.
De vastzittende motor veroorzaakte de ozon-lucht.

Daarnaast was ook het schakelpaneel naar de knoppen.
Daar werd verder geen verklaring voor gevonden.

Schade totaal 600 euri; we hebben hem maar Total Loss verklaard en een nieuwe gekocht... deze keer een Siemens.

Overigens kan de hele voorkant van de droger open; het is een deur die je kan openen door een aantal schroeven aan de voorkant te verwijderen.
 

Zeeland

  • #3
Vocht bij de ventilator door verkeerd om geplaatste condensor komt vaker voor, daardoor is er sluiting ontstaat. ook komt het vocht door de verkeerde plaatsing overal in de machine en in combinatie met stof zorgt dit voor prachtige sluitingen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu