AEG Lavamat L74850

Huis4

  • #1
Goedeavond,

Wij hebben een AEG die niet meer goed werkt. Met 2 kinderen en midden in een verbouwing, kan ik hem echt niet missen, dus wie kan mij helpen:

Het is een AEG Lavamat L74850, type HIO54323, PNC 914525622-00.

Hij geeft code E20, en pompt en centifugeerd dus niet meer.
De afvoerpomp hebben wij al meerdere malen schoongemaakt, en het schoepje kan nog draaien.
De afvoerslang is ook schoon.

Als je hem op programma pompen zet hoor je een gezoem maar, verder gebeurd er niets.

Mijn man is wel een beetje handig maar van wasmachines heeft hij -bijna- geen verstand.

Wie weet wat wij kunnen doen?

Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Een mogelijkheid dat er een kledingstuk op de afvoerslang van de kuip ligt waardoor het water niet weg kan naar de pomp.
Meer waarschijnlijk is een defecte afvoerpomp, die kan gewoon kapot zijn maar er kan ook speling op de as zitten waardoor de pomp vast slaat, in dat geval is vervangen de enige optie.
 

Huis4

  • #3
Bedankt voor je reactie.

We hebben hem een paar keer op kookwas gezet, ook met soda erbij.
Elke keer met de hand geleegd. Na 5 wassen draaien heeft mijn man hem aangezet (met de dop van de afvoer open)en met een lange stok de pomp(fan) handmatig een zetje gegeven na een paar keer deed hij het weer.
En nu heb ik al 3 wassen zonder problemen kunnen wassen. Dus wat het is geweest geen idee.
De afvoerpomp (fan) was niet vies en er zat niets tot bijna niets in.
En hij is maar 1,5 jaar oud.

Nu maar hopen dat hij het zo blijft doen.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu