Storing Zanussi Lion ZWF 1400

Lion 914

  • #1
Hallo,

Wie kan mij vertellen wat de onderstaande foutmelding betekend bij onze Zanussi Lion ZWF 1400 wasautomaat. (914780757) (3792260-72)

Bij het starten van een willigekeurig programma, springt de machine na 10á 15 seconden op storing. lampje "einde"knippert en geeft drie pieptoontjes.

We hebben;
inlaatventiel doorgemeten was oké en werkt
Filter en aftap geleegd en schoon gemaakt
waterslang op druk nagekeken oké
machine pomp wel water
geen kapotte slangen en of lekkage's
nieuwe pomp geplaatst is dus ook oké (volgens een vriend moest deze stuk zijn, niet dus)

Geen lekkages machine is nog als nieuw van onderen, slangen en pessio...... en nog iets zijn ook oké.

Wie kan mij op weg helpen betreft de storing. :(
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de koolborstels van de aandrijfmotor, als ze minder dan 15 mm lang zijn dan vervangen.
 

Lion 914

  • #3
Hoi Jan,

De koolborstels zijn 12mm, maar heeft de motor incl. koolborstel invloed op deze storing. Aangezien hij 2 maal piept en soms 3 maal geeft volgens gebruiksaanwijzing aan dat er iets met "storing bij de waterafvoer" is en tja dat is allemaal oké tenminste.......dat denk ik dan... als leek. :?:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Er zijn meer factoren die invloed hebben:
- Aqua Controle is geactiveerd (lekkage dus)
- Pompkabel defect
- Pomp onderbroken / kortsluiting
- Niveauschakelaar defect
- Isolatieweerstand van het verhittingselement te klein < 70 K&#8486;

Voor zover ik weet zijn het vaak de koolborstels die dit veroorzaken, ik beschik helaas niet over de volledige documentatie.
De koolborstels zijn toch aan het einde van hun latijn, ik zou ze vervangen en kijken of het helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu