Bosch wfo141 demontage vraag

Vleddervos

  • #1
Ik heb een Bosch wasmachine Enr: wfo 141 a nl/08
FD nr. 8308
Heb al een tijd klachten over grijze strepen in was. De soda methode helpt niet.
Nu wil ik de kuipdelen van elkaar scheiden om zo (met hogedruk ?) de kuip en alle slangen te reinigen. Nu weet ik dat sommige Bosch machines zich niet lenen om de kuip helften te scheiden zonder nieuwe onderdelen te monteren bij de wederopbouw. Dit heb ik ooit gehoord van een monteur. (i.v.m. weerhaken van de kuip ofzo)
Mijn vraag is of ik bij dit type de kuip zonder consequenties kan demonteren en monteren.
Heb al geprobeerd Bosch zelf te bellen, maar volgens mij krijg ik eerder antwoord als ik naar de maan probeer te bellen. Ze zijn niet te bereiken.
Ik hoop dat een ervaren monteur mij dit kan vertellen. Ik wacht in spanning af..
 

Storingsmonteur

  • #2
Scheiden van de kuip heeft totaal geen zin. De strepen kunnen alleen maar afkomstig zijn van het manchet. Daarom raad Bosch reinigen met soda ook af. Verwijderd eerst het manchet eens of vervang deze voor een nieuwe.
 

Vleddervos

  • #3
Heb vanmiddag de kuip uitgebouwd en de delen van elkaar gescheiden. Dit kon blijkbaar alleen maar door weerhaken door te knippen en een nieuw deel van de kuip te plaatsen. Ik was toch benieuwd en heb maar even doorgebeten. De kuip was wel erg vuil, en het trommelkruis was nog vuiler.
Nu nog even informeren wat een nieuw kuipdeel kost en dan ga ik knopen doorhakken.
Blijkbaar toch geen goede dosering van wasmiddel. We gebruiken nu een goedkoop vloeibaar middel, we denken maar over te stappen naar poeder.
En (nog) vaker 90 graden te wassen.
Het manchet had ik al eens eerder helemaal eruit gehaald en schoongemaakt.
Bedankt voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu