Koolborstels Bosch WFL245SNL/04 wasmachine

Kluslex

  • #1
Bij Bosch kunnen ze me niet helpen (behalve door het sturen van een monteur), maar waar zitten de koolborstels van de Bosch wasmachine WFL245SNL/04?

Kan iemand dat vertellen of zichtbaar maken op een constructietekening?
Ik heb zelf geen constructie tekening ervan en bij Bosch kunnen ze die ook niet geven.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Overigens weet ik niet zeker of de koolborstels de oorzaak zijn van de storing, maar dat wil ik dus eerst uitvinden door te kijken of ze versleten zijn.
 

Storingsmonteur

  • #2
De koolborstels zitten zoals altijd in de motor. De koolborstels zijn gewoon in de Bosch eshop te bestellen. Hier vind je ook gewoon de onderdelen tekeningen.
Kijk wel eerst even of je een Siemens of een FHP motor hebt. Koolborstels zijn namelijk verschillend. (zie tekening)

 

Kluslex

  • #3
Ok, bedankt voor zover!

Maar waar in de motor zitten ze dan? De tekening is niet echt duidelijk.
En hoe kan ik zien welke motor erin zit? Ik zie dit nergens staan.

Ik vraag dit maar voordat ik zo meteen onterecht de hele motor demonteer terwijl de koolborstels veel makkelijker te bereiken zijn....
 

Storingsmonteur

  • #4
Voor een onervaren iemand is het makkelijker om de koolborstels te vervangen met de motor uit de machine.
Zodra je de motor eruit hebt kun je ook beter op de motor kijken welk merk het is.
Koolborstels zitten altijd op de zelfde plaats in een motor, namelijk aan de achterzijde op de rotor.
Als je dat al niet weet moet je je afvragen of het wel verstandig is om zelf een wasmachine te repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu