Indesit WIDL 126: droger droogt niet en wast niet op temp

Elsale

  • #1
Mijn Indesit WIDL 126 wordt niet meer warm tijdens het drogen. Ook tijdens het wassen wordt de deur niet warm en een vlek ging er niet uit in de was dus ik vrees dat ook de temperatuur tijdens het wassen niet warm wordt. De machine is ruim 2 jaar oud. Is de thermostaat kapot of de thermofusie? Wie kan mij aub helpen? :cry:
 

Elsale

  • #2
Ik heb het droogprogramma weer laten draaien op 60 graden. De deur werd niet warm. Ik heb het programma onderbroken en de was voelde een beetje lauw aan. Dus toch enige temperatuur? Wat kan dat betekenen? Vast bedankt voor enig advies.
 

Elsale

  • #3
Ik heb het wasprogramma voor 90 graden gedraaid met aanvullend kastdroog drogen. Na 5 uur drogen was de machine nog steeds bezig, omdat hij dus niet kastdroog wordt. Ik heb hem toen maar uitgezet. De was was lauw warm en klam, maar niet droog. Hij wordt dus een beetje warm, maar lang niet genoeg om te drogen. De was was wel schoon. Nog maar een keertje proberen: wie kan mij aub helpen :?: Vast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Controleer het verwarmingselement achter in de machine, kan ook een defecte temperatuurvoeler zijn of een beveiliging op of bij het verwarmingselement.
De beveiliging indrukken als die er uit gesprongen is.
Spanning er af voor u de machine opent.
 

Elsale

  • #5
Bedankt voor je antwoord, Jan! Ik ga het bekijken.
 

Elsale

  • #6
Kan de beveiliging op of bij het verwarmingselement niet vinden! Waar zit deze?? Heb intussen begrepen van een Engelse website dat het verwarmingselement voor de wasmachine achterin onderin zit en voor de droger achterin bovenin. Bij beide zie ik geen beveiligingsknop. Of is deze er niet uitgesprongen?? Alle draden zitten vast, er is niets doorgebrand. vast bedankt voor enige hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu