Bosch wasdroger komt rook uit en stinkt

Heenenweer

  • #1
Bij het aanzetten van de wasdroger ging het lampje 'filter' aan. Hierop de wasdroger geopend en er kwam rook vanuit de trommel en het stonk branderig. Gelijk de stekker eruit getrokken. Het filter was overigens leeg en ook de koelelementen waren nog redelijk schoon.
Wat kan er aan de hand zijn? Zou het nog te maken zijn?

Wasdroger: Bosch WTE 86100NL/01 FD 8509
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Verwijder de achterplaat en maak de luchtkanalen schoon, waarschijnlijk is er een pluk stof in het verwarmingselement terechtgekomen, vandaar de brandlucht.
 

Heenenweer

  • #3
Dank je, als dat het probleem is dan is dat alvast goed nieuws!
Aan de achterkant zijn nogal wat schroeven. 1 set waarmee de zijkanten vastzitten en 1 set waarmee een gekromd ding vastzit. Welke moet ik hebben om die luchtkanalen te vinden? En hoe herken ik die luchtkanalen?
(Sorry, heb deze machine nog niet eerder open hoeven maken en kan op internet geen schema vinden)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik ken dat type niet, misschien anders of een foto plaatsen.
 

Heenenweer

  • #5
Beste Jan
Het is gelukt! Dank je wel. Dat scheelt toch weer een grote uitgave voor een nieuwe droger.
Het verwarmingselement was inderdaad het euvel. Het zaten wat stinkende resten op en ook wat oude as-stukjes.
Op https://www.bosch-home.nl/store/ kon ik de onderdelen vinden. (ook handig voor als er iets stuk is dat besteld moet worden) Het gedeelte dat eraf moest om bij het verwarmingselement te komen heet een kap volgens hun.
Helaas wel wat snijwondjes gekregen van de metalen randen. Toch jammer dat ze dat goedkoop afwerken. En de schroeven waren een puzzel geworden. Volgende keer een goed systeem voor bedenken. :)
Wendy
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Voor de volgende keer; maak eerst een paar foto's voordat u gaat slopen. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu