Weer sok in filter Indesit wasmachine WD 125 T

DMY

  • #1


Hallo,

27 april jl plaatste ik dit bericht Indesit wasmachine WD 125 T pompt niet en filter vast waarin ik vertelde dat ik met veel moeite een sok uit de filter van mijn wasmachine heb kunnen halen.

Amper twee maanden later is weer precies hetzelfde gebeurd: wederom een sok in de filter! Deze keer kreeg ik de filter er wel in 1 keer uit. Helaas brak wel een zijkant van de filter.

Ik heb de wasmachine nu een jaar of 6 en hij werkte altijd zonder problemen. Nu dus in twee maanden tijd 2x een sok in de filter.

Hoe kan ik voorkomen dat dit nog een keer gebeurt? Ik heb na de 1e keer goed opgelet dat ik de trommel niet te vol laadde, dus het lijkt mij dat dit het niet kan zijn.

Heeft iemand tips?

En is het belangrijk dat ik het filter vervang?

Alvast bedankt voor de hulp,
Sandra
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Vaak is de manchet versleten waardoor er klein wasgoed tussen manchet en trommel door gaat, manchet vervangen is de enige optie.
Of klein wasgoed in een sloop of netje doen.
 

DMY

  • #3
Hoi Jan,

de manchet (ik neem aan dat dit de rubberen rand rond de opening is) lijkt nergens kapot. Er zit wel een opening rechtsboven maar volgens mij hoort dit zo. Tussen het rubber en de trommel zit wel wat ruimte, ik kan niet echt zien of en hoe het daar vast zit. Ik ga in ieder geval sokken ed voortaan in een waszakje doen!

Een gedeeltelijk kapot filter (zie foto, is aan de schroefdopkant afgebroken) maakt niet zoveel uit?

Groetjes,
Sandra
 

Tommy-ON3TD

  • #4
Lang ondergoed gebruiken :cool:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Zo lang het filter waterdicht is maakt het niets uit.
 

DMY

  • #6
OK, bedankt voor de antwoorden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu