AEG Lavatherm T 520 op afvoer aansluiten

Ronald007

  • #1
Ik heb een dunne slang gekregen voor het aansluiten van de wasdroger op de afvoer.
Nu heb ik daar drie vragen over.
1. Voor de afvoer heb ik ook een V-stuk gekregen die ik ergens op de afvoerbuis moet tussenvoegen? Bovenin zit namelijk de afvoerslang van de wasmachine. :wink:
Heeft iemand een idee waar ik deze het beste kan tussen voegen? De droger staat op de wasmachine. Moet deze laag, midden of bovenin? Er bovenop lijkt me niet mogelijk. De afvoer buis is ongeveer 60cm lang boven de zwanenhals.
2. De slang voor de droger is veel dunner (14mm) dan de afvoerbuisopening (42mm). Moet ik daar een verloopstuk op kopen? Of kan ik dat met ducktape afdichten?
3. In een ander onderwerp zag ik staan dat er een dop moet zitten achterop de droger.
Op deze droger zit echter geen dop of zo. Er komt wel een wit slangetje halverwege uit de achterkant dat naar boven loopt welke met, en in, een zwart knietje bovenaan weer naar binnen gaat en eindigt met een nippel in het reservoir dat na elke droogbeurt moet worden geleegd. Het lijkt me dat daar iets mee moet gaan gebeuren want iets anders kan ik niet vinden. Wie weet wat er gedaan moet worden? In de gebruiksaanwijzing kan ik hier niets over vinden.

Bijvoorbaat dank voor een reactie.
Ronald
 

Utreg

Vaste Beantwoorder
  • #2
Plaats eens een foto van de leiding en droger dan word het duidelijker voor ons.
 

Ronald007

  • #3
Zie foto hieronder met slangetje en aansluitingen:



Verder zitten er geen doppen of iets dergelijks waar de eventuele afvoerslang aan zou kunnen worden gekoppeld.
 

Kees kit

  • #4
Witte geribbelde slang uit zwart haaks dopje trekken, je afvoerslang aansluiten op de witte geribbelde slang , wel effe vastmaken met beugel oid , en in de afvoer frotten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu