Indesit W1142 tikt door

Ricard0

  • #1
Goedemiddag,

Een aantal jaar hebben wij al een Indesit W1142. Alleen de laatste tijd doet hij het niet meer.

Hij tikt nu de laatste tijd door en hij heeft het 2x gedaan of zo, maar toen bleef er een laagje water in staan (en later ging hij weer door met tikken).

Overigens ben ik een enorme leek als het gaat om wasmachines, dus kan iemand mij advies geven wat ik hierop moet doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Pompt het water wel goed af ?
Hou de slang in een emmer en kijk of er een volle straal uit komt bij het afpompen.
 

Ricard0

  • #3
Ja, dat had ik gedaan.

In het begin laat ie wel aardig wat water gaan.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
In het begin is niet voldoende, het moet een volle straal zijn tot de machine leeg is.
 

Ricard0

  • #5
Bedoel je ook tijdens het draaien?

Zou een eventuele verstopping van de afvoerbuis kunnen zorgen dat de wasmachine door blijft tikken (en dus gewoon niet doet)?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ja, dat kan.
Als de afvoerpomp het niet goed doet kan dat liggen aan de pomp maar ook aan verstopping van filter en/of afvoerslang.
 

Ricard0

  • #7
Bedankt voor de hulp.

Ik zal m'n pa vandaag of morgen er even naar laten kijken.
 

Ricard0

  • #8
We hebben hem nu 24 uur uit gehad en vanavond even aangehad. Hij startte wel op en wilde beginnen met het programma.

Alleen nu begon hij te knipperen en het leek wel een 'pompend' geluid. De afvoerslang zag je wel bewegen, alleen er kwamen maar een minuscuul beetje water uit.

Kun je de afvoerslang er zomaar van af halen?

Even een update.

Hij houdt dat pompend geluid een tijdje vol met knipperend lampje en dan valt ie stil.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Zit er een bodemplaat onderin de machine ?
Zo ja dan is er waarschijnlijk iets lek en ligt er water op de bodemplaat, via de beveiliging gaat de afvoerpomp lopen en de machine doet verder niets meer.
Kijk of er water op de bodemplaat staat.
 

Ricard0

  • #10
Zou ik dus de bodemplaat los moeten schroeven?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
Is de achterplaat er niet af te halen ?
 

Ricard0

  • #12
We hebben even gekeken, maar er zit geen bodemplaat onder.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
Hebt u gekeken of er een volle straal uit de afvoerslang komt tijdens het pompen ?
Met een gieter de kuip vullen met een liter of 3 water en dan op pompen zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu