AEG Lavamat 4650 motor kapot?

Mischa1970

  • #1
Ik heb sinds kort een 2e hands AEG Lavamat 4650. 2 weken nadat ik hem had sloeg steeds de stop door en sinds een paar dagen centrifugeert de wasmachine niet meer. Ik heb op dit forum gekeken en uiteindelijk de koolborstels nagekeken. Die zijn versleten, echter zat er ook een lamel in het anker los. Ik heb de koolborstels weer teruggeplaatst (van een van de koolborsteltjes zat het borsteltje naar binnen en vast). Nu draait de trommel wel en centrifugeert hij, echter als ik aan de achterkant kijk als die draait dan zie ik blauw licht en ik zie wat vonken eraf komen.

Mijn vraag is of dit door het afgebroken lammelletje komt en of de motor dan echt niet meer bruikbaar is. Is het normaal dat er door het ronddraaien van de motor er blauwachtige licht vanaf komt (misschien door de wrijving).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er een lamel los zit is de motor afgeschreven, misschien kunt u ergens een gebruikte op de kop tikken.
 

Mischa1970

  • #3
Hmm, zo te lezen is de wasmachine overleden. Nieuwe motor kopen heeft weinig nut. Dan wordt het toch een nieuwe wasmachine. Bedankt voor het antwoord Jan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu