Lager vervangen AEG lavamat 72628

Steven

  • #1
Onze 11 jaar ouder AEG lavamat 72628 maakt flink herrie bij centrifugeren. De lager zal dan wellicht ten einde zijn. Ik heb de machine al even open gehad en andere topics bekeken zoals Trommel lager(s) vervangen AEG OKO Lavamat
Het verschil tussen onze machine en die in dit topic is dat die van ons een een metalen kuip heeft. Kennelijk is het vervangen van de lager dan eenvoudiger, klopt dat? Is het deze machine nog waard om aan zoiets te beginnen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als u het zelf kunt dan kan het best de moeite waard zijn.
Let op dat de as op de plaats van de afdichtingsring mooi gaaf is, anders heeft reparatie weinig zin.
 

Steven

  • #3
De belangrijkste vraag die ik heb is of het nodig is de kuip uit te bouwen, of dat je er met een stalen kuip zo bij kan. Het uitbouwen is het meeste werk zag ik in het hierboven genoemde topic. Is er een beschrijving beschikbaar van iemand die daarmee ervaring heeft?
 

Steven

  • #5
Dat topic had ik ook al gezien. Maar de werkwijze van het uitbouwen staat daar ook niet in omschreven. Inmiddels is duidelijk dat naast de lagers ook de schokdempers vervangen moeten worden en daarna.......

11 jaar is mooi geweest. Gemiddelde levensduur van AEG is 8-10 jaar. Ik heb inmiddels een nieuwe machine gekocht, opnieuw een AEG, de 76850. Na een rondje witgoedzaken heb ik op internet toch nog 160 euro kunnen besparen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu