AEG lavamat 72330 Update start niet

Reesi014

  • #1
Bij het aanzetten branden ineens de lampjes 'hoofdwas' en 'spoelen plus'.
Machine start in zijn geheel niet, geen geluiden, nix, geen kliks, niks.

Waarschijnlijk geven de lampjes een foutmelding aan? kan iemand mij vertellen wat die foutmelding inhoudt.

m. vr. groet,
Ben Reesink
 

Filimatt

  • #2
Hoeveel keer knippert de hoofdwas en spoelen plus?
Dan kan ik de foutcode opzoeken
 

Reesi014

  • #3
Hallo Dank voor je reactie,

Ik moet mijn eerste melding corrigeren: de lampjes voorwas en spoelen + knipperen. Ben opgehouden met tellen bij 200 :shock:
 

Reesi014

  • #4
De pnc code is trouwens 91400205101
 

Filimatt

  • #5
We gaan eens wat proberen

toestel staat uit

knoppen voorwas en inweken zelfde tijd indrukken

en dan toestel aanzetten 1 stap naar links ( naar kort centrifugeren ) terwijl je de toetsen blijft vasthouden
 

Filimatt

  • #6
Dan zit je toch al in het service menu
 

Reesi014

  • #7
Ehh en dan?
pc staat niet naast de wasmachine.... i
 

Filimatt

  • #8
Normaal staan al de lichtjes te branden
 

Filimatt

  • #9
De code is 0EBCD63B15C1C74C
 

Filimatt

  • #10
Zal morgen eens kijken in mijn code boek op mijn werk

greetz Filip
 

Reesi014

  • #11
Ok, machine uitgezet, toetsen ingedrukt, knop naar links gedraaid. Zelfde resultaat; voorwas en spoelen + knipperen.
Als ik de knop naar rechts draai gaan wel alle ledjes 1 voor 1 branden
 

Filimatt

  • #12
Ok nu eens verder draaien naar rechts en normaal als je iedere stap doorneemt doet het toestel een bewerking

Op iedere stap wachten tot hij de foutcode weergeeft dan kan je zie over welke fout het gaat

Op sommige punten zal het toestel water nemen tot een bepaald waterniveau en kan het zijn dat het toestel opwarmt of links en rechts draaid
 

Filimatt

  • #13
Al iets bij gevonden?
 

Reesi014

  • #14
Hallo Filimatt,

Nee, als ik eerst de twee knoppen indruk en de knop naar links draai, gaan alle lampjes branden een voor een.
Als ik dan de overige standen van de wasmachine probeer, gebeurt er van alles met knipperende lampjes, maar er wordt geen water genomen, geen trommel gedraaid, kortom helemaal niets.

Heb jij nog iets gevonden in het code handboek? Mijn vrouw wordt een beetje ongeduldig van al die was... je kent dat wel.

groeten,
Ben
 

Reesi014

  • #15
Wat bedoelde je trouwens met bovenstaande code?

gr.
ben
 

Filimatt

  • #16
De code van het programmeren was voor iemand anders

Ik heb niets gevonden in mijn code boek wel dat het lichtje van voorwas en spoelen en niet van spoelen +

Wel weet ik nog dat je eerst de foutcode moet verwijderen vooraleer je het toestel weer an de praat wil krijgen

AEG shit als je weet wat ik bedoel............. oops:

Je kan ( als je dus de lampjes een voor een ziet bewegen , de foutcode eruit halen door dan de knop van de programma's naar de voorlaatste programma te brengen

Dan moet je de twee knoppen waar je dus in het service mode bent gekomen ter gelijk indrukken tot alles begint te knipperen

dan is de foutcode eruit

toestel dan volledig uit zetten

en dan terug aanzetten en het toestel eens uittesten of het dan weer normaal werkt



M.v.g. Filip
 

Filimatt

  • #17
Als al de lampjes een voor een beginnen te knipperen ga dan naar de voorlaatste programma

dan kan je met de twee toetsen waar je in het service menu ben geraakt de foutcode wissen maar weer tegelijk indrukken


M.v.g. Filip
 

Reesi014

  • #18
Voor eenieder die nog zou willen reageren; de wasmachine is def. dood verklaard; de stuurprint bleek uitgebrand :(
Mocht je hem nodig hebben voor onderdelen; volgende week wordt hij pas opgehaald, neem gerust contact op *********

Er mogen geen goederen verhandeld worden op dit forum, mod.
 

Reesi014

  • #19
Moderator; ik verhandel niets hoor, hij mag gratis worden opgehaald.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #20
Ook niet aangeboden. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu