Lekkage droger

Armidala

  • #1
Wij hebben vandaag een Zanussi zte275 gekocht en net voor het eerst uitgeprobeerd. Droogt perfekt, maar... opvangbak is kurkdroog en onder de droger ligt een hele plas met water.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? :cry:
 

Tiho

  • #2
Slangetje achter de machine zit bij mij op een pijpje geschoven indien het water in de opvangbak moet komen.
 

Monteur54

  • #3
Achter in de midden onderaan tiho zal er wel afliggen
 

Armidala

  • #4
Sorry jan, maar ik dacht alleen dat het wel handig was om alle vragen van een zte bij elkaar te hebben. maar zo kan het ook.
tiho, het stuk slang wat ik linksbovenin kan zien (rood) zit aan de bovenkant op het pijpje en de rest zit achter de cover en kan ik dus niet zien.
monteur54, wat mag ik eraf schroeven om erachter te komen dat het slangetje erop zit, zonder dat de garantie eraf gaat?

Alvast bedankt.
 

Monteur54

  • #5
Deksel boven
mag je er afschroeven en een zijkant kan bij sommige drogers
denk bij jou de rechtse kant zit boven met schroeven en achter
 

Armidala

  • #6
Deksel en zijkant eraf geschroefd, alle slangetjes zitten goed vast.
paar handdoeken goed nat gemaakt en laten drogen met deksel en zijkant eraf... water komt er aan de onderkant via een pootje uit, dus kunnen niet goed zien waar het langs komt.
we gaan maandag maar even naar servicelijn bellen, mogen hun komen kijken wat er niet goed gaat. zit tenslotte niet voor niets garantie op.
laat nog wel weten wat eruit gekomen is als ze geweest zijn.
 

Armidala

  • #7
Monteur is langs geweest en heeft de pomp vervangen. Leek goed te gaan nu, pomp pompte water. Na echter een echte droogbeurt 's avonds bleek dat de droger toch nog lekt. Water komt er weer aan de onderkant via het linkerpootje onder uit. Monteur komt komende maandag weer langs om het toch beter te bekijken. Jammer, want dit kost ons dus weer een halve snipperdag aangezien we allebei hele dagen werken.
To be continued :lol:
 

Armidala

  • #8
Monteur is inderdaad die maandag langs geweest, blijkt dat de opvangbak onderin de droger gescheurd is :x
komende dinsdag komt hij weer langs om deze te vervangen.
hopelijk zijn dan al de problemen opgelost en kunnen we de droger eindelijk gebruiken waar we m voor gekocht hebben.
slechte zaak eigenlijk wel, maar ja, wat doe je eraan.... :?
 

Armidala

  • #9
Opvangbak is vervangen (zaten flinke scheuren in) en hij droogt nu perfekt.
Waarschijnlijk was deze in de winkel al kapot, maar kwam dit defekt pas tevoorschijn toen de droger daadwerkelijk gebruikt werd.
Gelukkig maar dat het zo goed op te lossen was.
Je verwacht zoiets echter niet bij een nieuw produkt.
Heb een wasje 'jeans' gedroogd en alles blijft kurkdroog onder de droger en al het water zat gewoon in de opvangbak bovenin, waar het ook terecht hoort te komen.
Eind goed, al goed :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu