Miele T456 wasdroger slaat niet af

Jhar1

  • #1
We hebben een Miele T456, een afvoerdroger, die het normaal altijd perfect doet.
Afgelopen maandagochtend echter heb ik hem aangezet en is hij de gehele dag blijven draaien totdat mijn vrouw hem heeft uitgezet.
De droger was inmiddels flink warm geworden, de pluizenvanger was vergeeld door de hitte, maar de kleding is niet verbrand.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn, een defecte vochtsensor ?
Het lijkt mij namelijk dat bij een kapotte temperatuurregeling ervoor zou zorgen dat de temperatuur of heel laag of heel hoog (brandgevaar) zou worden.

Als mijn redenering juist is, waar zou ik dan de vochtsensor kunnen vinden en hoe kan ik hem testen/doormeten ?

Alvast bedankt voor de reacties,

Jaap
 

Filimatt

  • #2
Kan ook zijn dat er iets aan de meenemers en de trommel kleeft zodanig dat de module niet meer kan weten of je wasgoed droog of nat is


Heb je al eens de vaste tijdprogramma b.v. 20 min warm geprobeerd en gekeken dat het toestel wel uitslaat ?
 

Jhar1

  • #3
De trommel liep ook al zwaar, ik zag een reparatie niet meer zitten. Inmiddels hebben we een Miele Condensdroger gekocht.
Sorry dat ik nog niet eerder geantwoord heb, familieomstandigheden verhinderden mij daartoe.
Wat mij betreft kan dit topic op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu