Miele W843 pompt vaak niet af

Cillajara

  • #1
Soms pompt de wasmachine niet af. soms wel. als hij het niet doet gata een rood lampje branden bij "waterafvoer". pluizenfilter en huis schoongemaakt, rotor is OK. afvoer slang is schoon van binnen. er ligt geen water onder de trommel

iemand enig idee?
 

Monteur54

  • #2
Afvoerpomp versleten
 

Cillajara

  • #3
Is de pomp zelf te vervangen? Is dat de moeite waard? Apparaat is intensief gebruikt
 

Monteur54

  • #4
Is de moeite wel waard zit er met een bajonetsluiting onder de deur voor open maken 3 schroeven bij de zeepbak drie bij de deur
onder het slangetje uit het beugeltje haken
dan kun je de deur opendraaien zie je aan de rechterkant van het pompje een rood schuifje dat naar je toe halen een beetje dan kun je de pomp er uit halen
aan de nieuwe een beetje wasverzachter doen of was dan weer zorgen dat ie goed in de nokken valt en het schuifje weer op zn plaats duwen en de stekker op het pompje
en alles weer dicht maken
 

Cillajara

  • #5
Kan het ook iets anders zijn? Koolstofborstel vd motor? Soms blauwe vonken, soms niet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
De koolborstels hebben niets te maken met deze storing.
Als de motor begint met draaien zijn wat vonken normaal.
 

Cillajara

  • #7
Nog eens rustig alles geprobeerd. er gebeurd niet steeds hetzelfde! soms gaat alles goed, soms knippert er iets tijdens centriguren. soms pomt hij af EN brand het lampje waterafvoer. some doet hij niets meer en gaat 'spoelen' knipperen

sta op het punt of siemens te bellen of een nieuwe te kopen, maar omdat ik denk dat het een probleem van nix is stel ik het steeds uit

feiten:

1/ soms knettert motor (behoorlijk!) en soms helemaal niet. bij hogere toeren knettert hij trouwens nooit. het is voor het eerst dat ik hem ooit heb horen knetteren. het afpompprobleem heb ik al langer maar wordt steeds erger

2/ some doet hij allees goed, soms stopt hij bij spoelen en gaat lampje 'spoelen' knipperen

3/ soms gaat lampje 'waterafvoer' knipperen maar pomt hij toch. soms stopt hij met pompen

4/ geen water onder de droger. voorfront onder los gehaald en alles kurkdroog

5/ pomp doet het prima; pomt heel vlug af en geen enkel raar geluid

wie mij door dit probleem loodst , krijgt een grote taart thuis bezorgd (beloofd....). of wellicht toch maar siemsn bellen of nieuwe kopen???
 

Monteur54

  • #8
Is het nou een miele of een siemens
bel miele maar dan weet je het meteen
 

Cillajara

  • #9
Miele.....
 

Monteur54

  • #10
Miele loodst je er wel doorheen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu