Miele W726 werkt niet meer

Wobbe123

  • #1
Ik heb een Miele W726 die niet veel meer doet. Als ik hem aanzet krijgt hij wel stroom en de lampjes van de opties zoals korte was gaan wel branden als ik ze in druk. Als ik vervolgens een wasprogramma wil starten gebeurt er niets. Ook gaat de deur niet meer open.

Handmatig heb ik de deur opengemaakt om de was er uit te halen, en ik heb het filter schoongemaakt.

Ik heb de andere topics over Miele W726 gelezen en ik krijg de indruk dat de printplaat misschien kapot is, maar het verschil met die problemen en de mijne is dat er daar problemen waren met centrifugeren, en dat de wasmachine nog wel een wasprogramma afwerkte. Ik heb niet kunnen lezen over een wasmachine die vanaf het begin niets doet, dus vandaar dit topic.

Heeft iemand tips/suggesties om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt,

Wobbe
 

Wobbe123

  • #2
Niemand? Probleem is nog niet verholpen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Vermoedelijk is de deurschakelaar niet oké.
 

Wobbe123

  • #4
Kan een deurschakelaar dan veroorzaken dat de hele wasmachine niets meer doet?

Heb de voorkant van de wasmachine los maar de schakelaar lijkt goed, hoe zou ik kunnen zien wat er mis mee is?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
De schakelaar moet doorgemeten worden, anders komt u er niet achter of hij defect is.
Het is de belangrijkste schakelaar want hij dient als beveiliging voor de hele machine.
 

Wobbe123

  • #6
Oke, heb een multimeter geregeld. Hoe nu die schakelaar doormeten? Lopen drie bruine draadjes van de print naar een plastic blokje aan de binnenkant van de deur. Ik zie niet echt een punt waarop ik moet meten?

Edit: Nu alles los is en ik zet de stroom erop en druk op de aanknop dan komt er een zachte hoge piep van de hoofdprint, kan dat ook betekenen dat er daar iets fout gaat?
 

Filimatt

  • #7
De module op slechte contacten controleren
 

Monteur54

  • #8
De lampjes moeten toch branden
 

Wobbe123

  • #9
Het was de hoofdprint die kapot was. Daarop is de travo vervangen en toen was het probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu