Liebherr Koelkast

Ozz

  • #1
Hallo,

heb een vraagje, wellicht weet iemand antwoord. Ik heb een Liebherr koelkast van ongeveer 6 jaar oud die raar doet. Het vriesgedeelte doet het goed, alleen het koelgedeelte zeer matig (heb em nu op stand 6) Als ik de binnenwand voel dan is ie vooraan behoorlijk warm, naarmate je naar achter gaat is het koel. De compressor slaat wel gewoon aan en ook af (zij het met een flinke rammel) maar is echt abnormaal heet. Bij tijd en wijle is het vriesgedeelte zowat ontdooit en is ook het koelgedeelte niet optimaal. Als ik dan de stekker eruit trek en em ff een half uur uit laat en daarna weer inschakel lijkt het alsof ie het weer gewoon goed doet. Wellicht weet iemand of dit eenvoudig te (laten) repareren is, of is ie ten dode opgeschreven? Vind het een beetje zonde em zo weg te doen, is een mooi apparaat van RVS, en is misschien makkelijk te repareren. Bij voorbaat dank.
 

Monteur54

  • #2
Als hij loopt koelt ie dan wel goed
anders is de compressor stuk
kun je nieuwe onder laten zetten
 

Ozz

  • #3
Hoi, dank voor je reactie.
Nou, hij koelt en vriest ongeveer 4 uurtjes goed, daarna lijkt ie op een soort van ontdooistand te gaan want het vriesvak is dan helemaal ontdooit (wel koud, maar er staat water in, vriest dus niet) en het koel gedeelte blijft matig koel, dit terwijl de motor wel draait. Kan het de thermostaat zijn?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik vrees voor u van niet.

Ben toch bang dat het einde verhaal is voor de kast, dat in het vriesgedeelte het water niet bevroren is na 4 uur is een teken dat de kast niet meer of nauwelijks koelt.
 

Ozz

  • #5
Hoi Jan,

Nou dat doet ie dus juist wel, als ik em een tijdje helemaal uit heb gezet (ongeveer een uurtje) met stekker eruit en em vervolgens weer aan zet, dan koelt ie goed en hij vriest ook goed, alleen na een tijdje (ongeveer een half dagje) dan is het weer raak, koelgedeelte is lauw en het vriesgedeelte is ontdooit (water dus, maar wel koud)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zou mogelijk de thermostaat kunnen zijn, ik durf daar geen concrete uitspraak over te doen.
Meestal is het met een kapotte thermostaat dat hij niet meer koelt en vriest.
 

Monteur54

  • #7
U geeft aan dat de motor wel draait maar niet meer koelt dan is het einde verhaal met die kast
je kan een thermostaat halen die kan je niet meer terug geven
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
als ik em een tijdje helemaal uit heb gezet (ongeveer een uurtje) met stekker eruit en em vervolgens weer aan zet, dan koelt ie goed en hij vriest ook goed
Ik zou het toch zoeken in de thermostaat, die kosten de hele wereld ook niet, is in elk geval goedkoper dan een nieuwe kast.
Of er een monteur er bij laten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu