Siemens IQ717 blijft in hoofdwas

Nlsgs

  • #1
Onze Siemens toont geen foutcodes, maar hij maakt de was niet af. Hij begint gewoon, neemt ook veel stroom op dus denk ik dat hij verwarmt. Maar als hij naar spoelen en centrifugeren zou moeten gaan, blijft ie gewoon heen en weer emmeren met de was, zoals het hoofdwas programma, en de tijd blijft aftellen. Tot 1 minuut en dan blijft ie maar heen en weer doen met de was. Komt geen einde aan.
Door nog een keer op de START-toets te drukken gaat het programma een stapje verder, naar spoelen en centrifugeren en maakt hij het ook gewoon af. Van het manual word ik ook niet wijzer. Dus hoop ik nu op wat hulp van deze kant.
 

Nlsgs

  • #2
Toen de gehoopte snelle reactie hier uitbleef, ben ik verder gaan zoeken. Ook op Engels-talige en Duitse sites. Daar vond ik iemand die dit probleem beschreef en hij kreeg de reactie dat de temperatuur dan niet gehaald was.
Vandaag even de achterplaat er af gehaald en toen was het snel duidelijk; de linker aansluiting van het verwarmingselement was geheel verkoold en de aansluitdraad doorgesmolten. Dat is een zwakke plek van dit apparaat; dit heb ik elders ook al gelezen.
Nieuw schoentje eraan en klaar. Wel even opletten, je kunt voelen dat het koper in de draad over een lengte van zo'n 5 cm hard is (is heet geweest). Daar kun je zo'n schoentje niet goed op krimpen.
Alle lezers bedankt voor de aandacht en wie hiermee geholpen is; veel succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu