Waterpas zetten koelkast.

André 1234

  • #1
Onze nieuwe koelkast heb ik uit voorzorg 24 uur laten rusten en volgens de beschrijving en andere berichten op dit forum zou ik hem nu waterpas moeten zetten.

Op de koelkasten die ik ken zitten 2 stelpootjes aan de voorzijde en een roller aan de achterzijde. Hoe zet je dan een koelkast waterpas en is dat dan zo belangrijk? Op een wasmachine kan ik me wel uitleven, daar heb je 4 stelpootjes.

Verder, waterpas..... Is dat waterpas in de breedte, in de diepte of beide. In de gebruikershandleiding staat zelfs dat als de koelkast iets achterover helt de deur beter sluit? (achterover = waterpas?) :o

Heeft iemand voor mij duidelijkheid, denk ik er te diep over na? In mijn ogen kan je met de stelpootjes het onbelans corrigeren en meer niet.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Houd het waterpas langs de zijkant en zet hem waterpas, zo heel nauwkeurig komt dat niet, het visuele gedeelte is net zo belangrijk.
Daarna het waterpas tegen de deur, u kunt hem iets achterover zetten maar dat is niet echt nodig, overhellen naar voren is niet goed, de deur kan dan open vallen als hij niet goed gesloten wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu