Wasdroger Miele T350 stopt niet

KlusserBen

  • #1
Onze wasdroger, een 19 jaar oude Miele T350 blijft doordraaien. Ik heb hem helemaal schoon en stofvrijgemaakt. De temperatuur en vochtsensoren weken volgen wij goed.
De klok (timer) blijft volgens mij hangen. Een van de motortjes in de klok maaft een zacht ratelend geluid. Ik weet niet of deze motortjes apart te vervangen zijn. Ik heb dit ooit wel eens bij een wasmachine gedaan maar daar zaten deze onderdelen los achterop, Bij deze droger zitten ze half ingebouwd. Overigens heb ik dit onderdeel (motortjes of complete klok) ook niet kunnen vinden op internet. De Machine is 19 jaar oud. hij ziet er nog keurig uit en droogt verder perfect. Als ik het zelf op kan lossen is het wellicht nog de moeite waard maar ik was eigenlijk niet van plan om hier honderden Euro's aan uit te geven.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt,
Ben [/b]
 

Zeeland

  • #2
Een klok kost 280 euro(Tnr2686882)
het kan ook een defect relais zijn op de print(EF201) de klok wacht nl op een seintje van deze print om door te stappen.
wanneer de trommel li en re draait is de klok waarschijnlijk niet defect.
 

KlusserBen

  • #3
Als hij blijft hangen, draait hij volgens mij één kant op maar dat ga ik even uitproberen. Bedankt alvast.
Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu