Hoe maak je een philips stofzuiger HR8891 open?

Frederic

  • #1
Philips Vison Excel HR 8891.

Ik dacht de defecte schakelaar te vervangen maar ik krijg de kast niet eens open.

Ik kan 6 schroeven verwijderen (zie foto) maar verder kom ik niet.



Beetje geweld toegepast maar nu doet ook het oprolmechanisme van het netsnoer het niet meer. Dit is dus ook niet de oplossing.

Wat zie ik over het hoofd? Bestaat er een service cq. repair-manual?
 

Piet48

  • #2
Bovenop bij de schakelaars zitten ook schroeven verborgen.
Ik heb een ouder type daar zit een schroef onder een stekkerplaatje wat je op kan schuiven.

Gr. Piet
 

Frederic

  • #3
OK, ik heb nog eens aan de aan/uitschakelaar zitten wrikken maar die komt ook niet los (barst wel :( ).

Ook de oprol-schakelaar zit erg vast. Verder zit tussen deze schakelaars (zie foto) nog een sleuf om de stang in te plaatsen maar ook die blijkt onbuigzaam.

Ik zou niet weten waar nog kracht te zetten. Hij ziet er onderhand al erg afgeleefd uit....

 

Piet48

  • #4
En naast het snoer achter het filterrooster?

Gr. Piet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Kijk eens onder de afdichtingsrubbers.
 

Frederic

  • #6
Ik heb gekeken bij het snoer achter het filterrooster. Ook onder het afdichtingsrubber (waarvan ik er maar één vind en dat is bij het compartiment van de zak).

Ik heb verder al alle overige filters verwijderd, het deksel van de hulpstukken, de wielen en de sticker aan de onderkant.

Maar nog niets gevonden.

De voorkant (bij het handvat) kan ik een paar centimeter van elkaar krijgen dus het vastzitten is verder naar achteren ergens bij de motor/knoppen.
 

Piet48

  • #7
Is dat een los plaatje naast de schuifregelaar, kan dat er niet uit ?

Gisteren had ik een amerikaanse site daar kun je voor 11 dollar een service manual kopen en dawnloaden.

Gr. Piet
 

Frederic

  • #8
Ed (zie andere topic met een HR8891) heeft de oplossing gevonden.

Het middelste paneel met de wattage regelaar moet verwijderd worden. Deze zit vast met 2 nokjes in de grijze achterrand. Zie de witte pijlen.
Houdt de snoer- en de aan/uit schakelaar ingedrukt en dan kan je van de zijkant (p[ijlen met groen randje) met een schroevedraaiertje de nokjes loswippen.



@Ed; bedankt voor de input.
 

Piet48

  • #9
:prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu