Wanneer werkt een elektriciteitsmeter niet naar behoren ?

Mike3

  • #1
Beste forumleden ,

Ik heb van de energieleverancier via de telefoon tehoren gekregen dat mijn elektriciteitsmeter niet geactieveerd is of defect is. Het bedrijf die de meter beheerd heeft me verteld dat de meter defect is via de telefoon , helaas duurt het vier weken voordat er een monteur naar mijn meter komt kijken om te zien waarom het verbruik onmogelijk laag is , volgens de energieleverings bedrijf heb ik zo goed als niks verbruikt en dat is niet mogelijk terwijl de opzichter mij verteld had dat de elektriciteitsmeter het uitstekend deed en gloednieuw is toen ik hem hieromvroeg voorafgaand de verhuur. De medewerker van het energie bedrijf vroeg aan mij wat voor electra apparatuur ik in huis heb , ik antwoorde een laptop en een televisie maar de televisie word heel weinig gebruikt en ik haal ook altijd alle stekkers eruit op de koelkast na maar het energie bedrijf vertelde me dat als ik een koelkast heb dat het energie verbruik op mijn meter onmogelijk is. ( Ik heb hierbij niet verteld dat het om een tafel model koelkast ging zonder vriezer met het energie label A+ ) Ook heb ik geen wasmachine , alles word in huis met de hand gewassen. Ik heb de meter de afgelopen dagen in de gaten gehouden en zag inderdaad dat het verbruik niet sterk toenam, toen heb ik besloten om te kijken of wanneer ik meer apparatuur gebruik ( zoals tv langer aan laten staan i.p.v één uur en stofzuigen achter de deuren wat ik al een paar maanden niet meer gedaan heb. ) en tot mijn verbazing was er duidelijk een groter verschil te zien op mijn elektriciteitsmeter dus nu begin ik te twijfel of de meter nou wel of niet werkt zoals het hoort.

Als de monteur 14 mei langskomt kijkt de monteur dan alleen naar het verbruik of kan hij er ook echt achterkomen dat het apperaat niet in orde is? want nu ineens ben ik zelf tot de conclusie dat de elektriciteitsmeter goed werkt dus ik hoop dat de monteur niet alleen maar naar mijn verbruik kijkt maar ook duidelijk aan het apperaat zelf kan zien dat er technies iets niet in orde is. Ik vind het ook jammer dat ik zo lang moet wachten eerdat er iemand komt kijken , Ik wil namelijk heel graag weten of de meter de reden is dat mijn verbruik niet klopt. ( Ik heb ook alleen maar eco friendly lampen in mijn huis die ik in de gamma gekocht heb maar ik gebruik eigenlijk het meest mijn lampje in de woonkamer. Mijn lampje in de slaapkamer en in het toilet gebruik ik niet veel. )
Ik heb mijn meterstanden in de gaten gehouden door er elke dag een foto van te maken en de laatste twee getallen zijn al een paar keer verandert in de afgelopen 4 dagen. ( misschien dat iemand hieruit kan opmaken dat mijn meter daadwerkelijk defect is of juist niet , Ik heb er in elk geval niet zo heel veel verstand van bij welk verbruik wat voor getal hoort. )

Alvast bedankt voor uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Mike
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #2
De monteur komt niet kijken, deze komt de meter vervangen.
De meter word vervolgens opgestuurd naar een ijkingsbureau welke de meter gaat controleren.
 

Robert80

  • #3
Mijn ervaring is, dat in mijn geval, Eneco wel op locatie kan controleren of de meter voldoende meet. Toen wij ons huis kochten, hebben we twee jaar verbouwd. Het verbruik op dit kavel zakte van ruim 5500KW naar minder dan 400. Dat was voor de netbeheerder ook reden om de meter te testen.
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #4
Ze kunnen dat wel maar mogen dat niet.

Ik heb ook wel een Kwh tester, daarmee kan je zien of de meter afwijkt.

Ik kan niet zien of de meter goed is.
Ik kan wel zien of er reden is om het ding op te laten sturen of dat de meter waarschijnlijk goed is.
Simpel gezegd het is een 2e Kwh meter en je vergelijkt gewoon de waarden van die 2 meters.
Zijn ze gelijk dan is er geen reden om aan te nemen dat de meter afwijkt.
Zit er afwijking in dan is er wel een reden om aan te nemen dat er iets aan mankeert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu