Plexiglas boven het aanrecht en achter de afzuigkap

Snixmusic

  • #1
Hoi,
Deze week is onze nieuwe keuken geplaatst en nu ziet het er erg mooi uit. Zeker met de gemetselde muur waar de keuken tegenaan staat. Nu willen we dat beeld behouden, maar er moet wel iets tegenaan natuurlijk. Nu zitten we te denken aan plexiglas, al dan niet gematteerd. Zou dat kunnen? Is dat stevig genoeg en makkelijk schoon te houden qua vettigheid en dergelijke? En is het hittebestendig? Voor de duidelijkheid: Het gaat om de muur tussen het aanrechtblad en de bovenkasten. En de muur achter de schouw.
 

Fiesiekus

  • #2
Op maat gemaakt en gehard glas lijkt me beter. Plexiglas blinkt niet uit in krasvastheid of hittebestendigheid.
 

Snixmusic

  • #3
Klinkt logisch. Maar is gehard glas niet veel duurder? Plexiglas kun je ook zelf op maat maken.
 

Kloek77

  • #4
Plexiglas is echt ongeschikt voor deze toepassing.
 

Snixmusic

  • #5
Ok. Da's duidelijk. Maar graag wil ik ook wel weten waarom dan...
 

Toon

  • #6
Lijkt me niet zo moeilijk, keuken, hitte, kunststof.....
Neem daarbij de krasvastheid zoals ook Fiesiekus al aangaf.
 

Snixmusic

  • #7
Zo vanzelfsprekend is dat niet. Er zijn genoeg hittebestendige kunststoffen. Krasvast is in dit geval ook niet echt belangrijk, want ik ga geen kip snijden op de muur.
 

Pepjo

  • #8
:mrgreen:

Echter ook bij schoonmaken, per ongeluk tegen de muur botsen met pan, bord of bestek en dergelijke krijg je, zeker op helder plexiglas, al snel beschadigingen te zien.

Maar als u het niet wil aannemen van ons, dan staat u natuurlijk vrij om toch plexiglas te nemen. En het dan na een paar jaar te vervangen voor nieuw. :wink:
 

Snixmusic

  • #9
Ik wil het met alle plezier aannemen, maar mijn probleem is dat ik graag wil weten waarom en hoezo. Dus met een kreet als "Is erg ongeschikt" kan ik helemaal niks.
Nu las ik ergens dat plexiglas kan gaan vervormen vanaf 80 graden. En vlam kan vatten vanaf 250 graden. Dus dat is info waarop ik besluiten kan nemen ;)
 

Toon

  • #10
Snixmusic schreef:
Tussen het werkblad en de bovenkasten zit een stuk muur met kale bakstenen. Ziet er leuk uit, maar er moet wel iets mee. Het idee van plexiglas is reeds gesneuveld, nu denken we over gewoon verven. Maar kan dat zomaar ivm. hitte en vuilafstoting? Zo'n muur is natuurlijk poreus van zichzelf en zuigt juist. En kun je muur gewoon kitten op je aanrechtblad?
Hier kan dus een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu